הצניחה במכירות המחשבים האישיים, ההפסד בשוק המובייל ופיטורים המוניים ברחבי העולם ובישראל - כל זה לא מפריע לאינטל להמשיך להמציא את עצמה מחדש. אמש, בפתיחת כנס המפתחים השנתי של החברה בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל החברה, בראיין קרזניץ’, את קסדת המציאות המשולבת (Merged Reality) הראשונה בעולם, שחלק גדול ממנה פותח במרכז הפיתוח של החברה בישראל.
הקסדה של אינטל, שמכונה כרגע בשם הקוד Project Alloy, חוסכת את הצורך בבקרים, כמו כפפות או שלטי משחק הדרושים בקונסולות המציאות המדומה Oculus Rift ו-HTC Vive. בקסדה של אינטל המשתמש נותר עם ידיים חופשיות, ויכול לשלוט בעזרתן על הסביבה הוירטואלית ללא מגבלות בזכות שתי מצלמות תלת-ממד בקדמת הקסדה, שמצלמות את מה שנמצא לפני המשתמש ומתרגמות אותו לעולם הווירטואלי - אם אלו הידיים שלו ואם זה אדם אחר שעומד מולו. חויית שליטה דומה פיתחו חברות כמו Pebbles הישראלית שנמכרה לפייסבוק או Magic Leap.
עוד ב-Geektime:
הדרך לחופש: אפליקציות שיעזרו לכם לשרוד טיסות ארוכות
מחשב בגודל מטבע שעולה רק 5 דולר
הבדל נוסף בין הקסדה של אינטל לרבות אחרות הוא היותה נטולת כבלים. בעוד קונסולות דוגמת ה-Vive דורשות חיבור חוטי למחשב, שפוגע בחוויה, זו של אינטל מכילה למעשה מחשב שלם, שנמצא בתוך החלק האחורי שלה, שנלבש על אחורי הראש ומאזן גם את משקל המשקפיים. היא גם אינה דורשת להעמיד מצלמות תלת-ממד בפינות החדר, כמו שממליצה HTC לעשות כדי להשתמש ב-Vive ללא בקרים פיזיים.
מתוך הקסדה אפשר בין השאר לנצח על תזמורת, לטייל בעולם, להשתתף באופן וירטואלי באירועי ספורט או לחוות סצנה מסרט או קונצרט מכל נקודת מבט. על הבמה בכנס המפתחים הדגים קרזניץ’ כיצד הוא יכול להסתובב עם הקסדה בחופשיות בחדר וירטואלי ואף ליצור פסל וירטואלי בעזרת הידיים. למעשה, כל השימושים הללו דומים למדי לאלה של קסדת ה-Hololens של מיקרוסופט, אולם לא מדובר בתחרות, והחברות אף משתפות פעולה ביניהן כדי לוודא שהקסדות תואמות למערכת ההפעלה חלונות, שבשנה שעברה היתה המערכת הראשונה בעולם לקבל ממשק הולוגרפי לקסדות כאלו.
לדברי אינטל, הקסדה החדשה מיועדת למפתחים ותושק ב-2017, כדי שיוכלו לפתח עבורה אפליקציות חדשות. על פניו, הקסדה מרשימה למדי, אבל אנחנו נצטרך כמובן לחכות להתנסות הראשונה איתה כדי לחוות את דעתנו על החוויה, המשקל והביצועים.