למרות הפסקת מכירת המשקפיים החכמים של גוגל, לא נראה כאילו טרנד הטכנולוגיה הלבישה הולך להיעלם וחברות רבות מחפשות דרכים חדשות לפצח את השוק – אולי כמשקפי מציאות מדומה. אתמול (ב') הודיעה חברת האלקטרוניקה LG כי היא וגוגל יעניקו לרוכשים חדשים של מכשיר הסמארטפון מדגם G3 אביזר שמתלבש על המכשיר והופך אותו למשקפי מציאות מדומה.

משקפי המציאות המדומה של LG וגוגל (צילום: LG)
משקפי המציאות המדומה של LG|צילום: LG

החברה אמרה כי המכשירים יחולקו לרוכשי G3 בשווקים נבחרים, אך לא פירטה באילו שווקים מדובר. לפני הצהריים הודיעו LG ישראל ורונלייט, יבואנית מוצרי החברה, כי בכוונתן להביא את האביזר לישראל, כאשר תחילה הוא יחולק לרוכשי G3 החל מסוף החודש ולאחר מכן יימכר כמוצר נפרד במחיר שטרם נקבע.

האביזר של LG מבוסס על גוגל Cardboard ("קרטון"), מעין סביבת פיתוח לתוכן תלת-ממדי שהציגה גוגל כדי לאפשר ללקוחות ליהנות משימוש באפליקציות מציאות מדומה תוך כדי הרכבת אביזר המתלבש על הסמארטפון. LG הופכת את השימוש בסביבת המציאות המדומה של גוגל להרבה יותר פשוטה באמצעות אביזר ייעודי.

בניגוד למשקפי מציאות מדומה ייעודיות, ובדומה למשקפיים של גוגל וסמסונג, ב-LG אומרים כי המשקפיים שיחלקו ישתמשו ביכולות התצוגה והשמע של מכשיר ה-G3 במקום לעשות שימוש במעבדים ובמסכים נוספים שגורמים לגידול במשקל. משקפי מציאות מדומה של חברות אחרות, כמו אוקיולוס שנרכשה על ידי פייסבוק, צפויות לעלות כ-200 דולר, אך הן מציגות מעבד ותצוגה ייעודיים לחווית מציאות מדומה משופרת.

"הטכנולוגיה עדיין בחיתוליה, אבל זו רק ההתחלה של תנועת מציאות מדומה שעד לאחרונה היתה יקרה ולא נגישה ללקוחות הרגילים" אמר כריס יי, סגן נשיא ב-LG וראש מחלקת שיווק תקשורת. "על ידי מינוף של גוגל Cardboard, לא רק שהצרכנים הרגילים יכולים להשתתף בחוויית המציאות המדומה, אלא גם נוכל להציג את הטכנולוגיה הזו למפתחים עתידיים שיוכלו להראות לנו יום אחד איך הטכנולוגיה הזו תשפר לנו את החיים".

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: