מאז שהטיסות האוויריות המסחריות המריאו לראשונה בשנות החמישים, הרבה השתנה - הטיסות הפכו לבטוחות יותר, המושבים נהיו נוחים יותר, מערכות הבידור השתדרגו וקל יותר מתמיד לקפוץ לסוף שבוע בחו"ל. אך דבר אחד לא השתנה - המטוסים עצמם.
כעת, אנחנו עומדים בפני שינוי. חברת איירבוס הצרפתית חשפה השבוע בתערוכה אווירית בסינגפור את ה-The Maveric, מטוס שמסוגל להפחית את פליטות הפחמן ב-20%. המטוס החדש הוא בעל "גוף שלוב כנפיים" שהופיע לראשונה בשנות ה-40 והוביל לבנייתו של מפציץ ה-B-2 האמריקאי בשנות ה-40.
אבל מדובר בתהליך לא פשוט והפיכתו לשימוש מסחרי מורכבת בהרבה ממטוס שמשמש כמפציץ צבאי. המטוס יצטרך לעמוד בדרישות לחץ שונות, אומר חוקר האווירודינמיקה באוניברסיטת טורונטו, תומאס ריסט. סוגיה נוספת היא החלונות, שלא באמת ניתן להתקין בעיצוב הזה, וכעת באיירבוס מנסים להחליט אם להחליף אותם במסכים שיתנו לנוסעים תחושה של סביבה חיצונית.
"אנחנו מאמינים שהגיע הזמן לחקור את הטכנולוגיה הזאת ולעודד אותה", אמר ז'אן בריס דומון, סגן נשיא להנדסה באיירבוס. "אנו זקוקים לטכנולוגיות המשבשות הללו על מנת לעמוד באתגר הסביבתי שלנו. זהו הדור הבא של המטוסים".