חברת Yadwire מרעננה מנסה להביא את בשורת ה-WiFi החינם - לכולם. "אנחנו רוצים להפוך כל WiFi לחינם", מוסרת הגר וליאנו ריפס, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, ומסבירה כי "בעולם ה-WiFi יש שני מודלים. אם זה מלון או שדה תעופה, הם גובים 3-5 יורו לשעת גלישה, ומעט אנשים מתחברים. אם זה בית קפה או כל עסק קטן אחר, הם מספקים את ה- WiFi לגמרי בחינם, ואז זה כסף שנזרק לפח".

אייפון (צילום: Thinkstock)
Wifi לכולם|צילום: Thinkstock

 

איך עובד הקסם? באמצעות מודל פרסומות כמובן, מודל שעד היום כמעט לא היה קיים בעולם ה-WiFi: "היום לקוחות רואים פרסומת רק בדף הנחיתה לשירות ה-WiFi. זה מגיע לידי כך שבחלק מהמקומות מנתקים אותך כל 10 דקות מהרשת רק כדי שתחזור לדף הנחיתה. אנחנו יודעים להיות בקשר עם הלקוח לאורך כל 'סשן' הגלישה. הטכנולוגיה שלנו יודעת להזריק פרסומות, באנרים, כפתורים, לתוך דף הגלישה בצורה כזו שהפרסומות נראות כחלק מהעמוד, ואנחנו עובדים גם בגלישה מהמחשב וגם מהמובייל".

"דוד ואני נפגשנו לפני 5-6 שנים, אחרי הרבה שנים של שנינו בהייטק", מספר סטפן הרקוט, על איך ייסד את החברה יחד עם דיוויד זיזה, שניהם עולים חדשים לישראל מצרפת. "הכל התחיל בסוגייה של WiFi בשדות תעופה. אמרתי לעצמי: איך יכול להיות שעדיין צריך לשלם על זה? התחלנו לחשוב על מודל לעשות משהו שהוא יותר ריווחי לשדות אבל חינמי ללקוח".

עבור עסק קטן, Yadwire מספקת ראוטר WiFi המכונה Yadwire Box שבאופן מיידי מאפשר לעסק לקדם הצעות עסקיות כמו קפה נוסף בחצי מחיר. "בעל WiFi שלנו מקבל ממשק בשם Yadwire Studio שבו הוא יכול להחליט להכין באנר ותוך דקות כבר לעלות אותו לאוויר ולפנות ללקוחות", אומרת וליאנו ריפס.

פיצ'ר נוסף שבעל העסק יכול להחליט עליו הוא לאפשר ללקוח לעשות Login לרשת חברתית ולהוציא סטטוס או טוויט, כמו "הי! אני גולש בחינם תוך כדי שעושים לי פן בסלון היופי מזל".

 

עבור מלונות, אצטדיונים ושדות תעופה הפתרון הוא יותר רחב: "זו פלטפורמה פרסומית שמייצרת הכנסה. אנחנו יודעים מה המיקום הגיאוגרפי של המשתמש ולכן יודעים לתת פרסומות ממוקדות ורלוונטיות כמו 'עכשיו בלובי, 1+1 על המשקאות'. תחשוב על נושא המיקוד, כשאתה מפרסם ב-ynet זו יריה באפלה, אנחנו יודעים לפנות בדיוק ללקוח רלוונטי לכן המונטזיציה היא גדולה. באצטדיון, אנחנו יודעים באיזה משחק אתה צופה. בשדה תעופה, אנחנו יכולים לבקש את מספר הטיסה וכך הפרסום הופך עוד יותר רלוונטי".

מי מביא את המפרסמים? וליאנו ריפס משיבה: "זה תלוי. יש מודלים שונים שבסופו של דבר ההכנסה מפרסומת מתחלקת ביננו לבין בעל העסק. המטרה שלנו ליצור לפלטפורמה פרסומית גדולה. אנחנו מאמינים במודל הזה ולכן לא מכרנו את המוצר כטכנולוגיה אלא במודל פרסומות וחלוקת רווחים".

בישראל, Yadwire התחילה פרישה במספר סניפים של רשת קפה גרג ותרחיב את השותפות הזו. "אנחנו פרושים במספר קניונים בברזיל בתקווה לעשות אימפקט בגביע העולם בכדורגל בקיץ ויש לנו כעת גם פעילות ביוון דרך משווקים", מדווחת וליאנו ריפס. החברה הוקמה באופן רשמי רק בפברואר 2013. מלבד וליאנו ריפס הצברית, כל שמונת עובדי החברה הם עולים חדשים. החברה גייסה 500 אלף יורו עד כה ממשקיעים פרטיים, בהם סמי כרסנטי, ונמצאת במהלך סבב גיוס נוסף.

לכתבה המקורית באתר TheMarker

וגם:
>> למה דיווחו ערוץ 1 ו"ישראל היום" על זר פרחים לשרה נתניהו?
>> הנדל"ניסט המיליונר: אחזקותיו של איציק סלע כבר שוות 200 מ' ש'