אז מה היה לנו ב-2014 בכפר הגלובאלי? אבולה, דאע"ש, קים ג'ונג און וגם הגשושית פיליי שנחתה על שביט ואייפון 6 פלוס. בסך הכל, שנה מלאת התרחשויות. ומה המילה הכי פופולארית של השנה? מסתבר ששום דבר מאלה. למעשה, המילה הכי פופולארית היא אפילו לא מילה - היא אימוג'י. של לב.
על פי סקר שנתי שנערך זו הפעם ה-15 על אנליסטים בחברת Global Language Monitor, חברה הסורקת ומנטרת מאות אלפי אתרים באינטרנט, אימוג'י הלב, על גווניו וצורותיו, היה הביטוי הנפוץ ביותר בבלוגים, ציוצים, פוסטים בפייסבוק - ולמעשה ברשת כולה. בדיילי מייל, שהביא את הידיעה, מציינים שהנפיצות או השכיחות הגבוהה של האמוטיקון מוכיחה באיזו מהירות חודרים סמלים לשפה האנגלית, ואנחנו נוסיף - גם לעברית.
גם המקום השני הוא לא בדיוק סיבה לגאווה עבור חובבי השפה האנגלית: האשטאג, כן, אותה סולמית הפופולרית בעיקר בטוויטר, אבל החלה השנה לנדוד גם לפייסבוק. במקום השלישי נמצאת המילה vape - קיצור של וופורייזר, מכשיר אידוי למעשנים בכלל וצרכני הקנביס בפרט. וייפ נבחרה גם למילת השנה של מילון אוקספורד הוותיק. באתר החברה מציינים שגם ב-2013 המילה הפופולרית ביותר לא היתה מילה אלא מספר: 404 - ניסיון להגיע ברשת לאתר לא קיים, ואת המקומות השני והשלישי תפסו המילים FAIL והאשטאג.
מי עוד ברשימה הביטויים הכי פופולריים? "פוטו-בומב" (במקום השישי), המתארת התפרצות או הפרעה לתמונה, "ח'ליפות" (מקום שביעי) - שטח שבו מוחלים חוקי השריעה (הדין הדתי האיסלמי) וגם "קליק-בייט" (במקום ה-13), אותן כותרות פתייניות שמנסות למשוך גולשים להקליק.
במסגרת הניתוח השנתי, האנליסטים ערכו גם רשימה של השמות הפופולריים שהופיעו הכי הרבה בשפה האנגלית, שם כבר נמצא את אבולה, האפיפיור פרנציסקוס, הנסיך ג'ורג', אתגר הקרח ונשיא ארה"ב ברק אובמה.