הבוקר שלכם נפתח בנסיעה לעבודה ובמשך דקות יקרות מפז יש לכם אפשרות להתעדכן בכל הנושאים שבאמת מעניינים אתכם. מה אם היה יכולתם לעקוב אחרי הבלוג שאתם אוהבים, מערכת החדשות שאתם מעריכים, הסופר שאתם נהנים לקרוא והזמר שאתם מעריצים? מה אם כל אחד מהם היה יכול להקליט קטע אודיו קצר, מוגבל בזמן, ובכל פעם שיש לכם רגע פנוי - בחדר הכושר, בריצה או בנסיעה - יכולתם לשמוע ברצף את כל המבזקים של כל המותגים והאנשים שמעניינים אתכם?
הסטארט-אפ הישראלי HearMeOut מציע בדיוק את זה. הרעיון מזכיר במידה רבה את טוויטר, רק בצורה קולית. אתם פותחים פרופיל ובוחרים אחרי מי לעקוב, ובתמורה מקבלים פיד עמוס במבזקים קצרים המורכבים מכל האנשים שבחרתם לעקוב אחריהם. במקביל, גם אתם מוזמנים להקליט תוכן משלכם ואחרים יוכלו לעקוב אחריכם ולהאזין לו. כל עדכון מוגבל ל-42 שניות - אורך שלפי המייסדים נבחר אחרי מחקר שלפיו זהו פרק זמן המאפשר למאזין לשמור על ריכוז גבוה.
בשלב זה השירות זמין כאפליקציה למשתמשי iOS ובגרסה וובית, אך מייסדי החברה מבטיחים שגרסת אנדרואיד תושק בקרוב.
על אף שהשירות עלה לאוויר רק בתחילת החודש, ניתן למצוא שם כבר עכשיו פרופילים פעילים של חדשות ערוץ 2, האוזן השלישית, הבוקר של קשת, ישראל היום, iCast, הארץ, רוקפור, הרדיו הבינתחומי, רדיו ללא הפסקה וגיקטיים, לצד מאות משתמשים פרטיים שעוקבים ומקליטים תכני אודיו בעצמם.
הממשק עצמו פשוט למדי וכולל סרגל תחתון עם חמישה אלמנטים: לחצן הקלטה, גישה ישירה לפרופיל שלכם, ניוז פיד, תכנים פופולארים והתראות. כמו כן, הפיד מוצג בצורה ויזאלית פשוטה העושה שימוש במגוון צבעים על מנת להבדיל בין תחומי העניין השונים המופיעים בו: כך, למשל, תכני חדשות יוצגו בצבע אדום, טכנולוגיה בירוק ואחרים בכחול.
עם זאת, יש לזכור שמדובר בגרסה ראשונית, מרבית הפונקציות הקיימות בשלב זה בסיסיות למדי ונתקלנו לא מעט פעמים בפיצ׳רים חיונים שעדיין חסרים בשירות. ב-HearMeOut מבטיחים שהנושא בטיפול ואלמנטים נוספים ישולבו בקרוב.
וגם:
>> יום הולדת שמח: הטורנט הוותיק ביותר ברשת חוגג עשור
>> צמידי הכושר של Jawbone הגיעו לישראל
HearMeOut נוסדה בשנה שעברה על ידי מורן צ׳מסי, יקי גני, מורן סער, איסי ליוויאן, ליאור מנשה ולאחרונה הצטרף אליהם גם יאיר יונה. הרעיון למוצר הגיע לטענת המייסדים מתוך צורך שלא זכה עד כה למענה, ״יש כל כך הרבה תוכן שם בחוץ, אינספור שורות, מילים, תמונות וקטעי וידאו, אבל בתוך כל זה היה חסר הממד האישי הזה, מה שנותן תוקף לסטטוס האישי – הקול האנושי״, מספרים המייסדים, ״חווית המספר היא שונה מאוד מחווית הכותב והיא מעבירה את המסר הרצוי בצורה מדוייקת יותר. לכן החלטנו להרים רשת חברתית שתאפשר לאנשים להיות הם עצמם. האפליקציה היא גם הרשת החברתית הראשונה שמאפשרת צריכה ללא צורך במגע עם המכשיר בצורה אקטיבית, תודות ל-Drive Mode, פיצ׳ר מרכזי באפליקציה המנגן את הפיד באופן אוטומטי״.
המיזם הריץ בטא סגורה במשך חצי שנה וחשף לבסוף את השירות באופן רשמי לפני כשבועיים. מבחינת מתחרים נהנית HearMeOut, לפחות בשלב זה, משקט תעשייתי: שירות דומה בשם Bubbly, המוכר יותר במזרח הרחוק, מיועד יותר לילדים ואינו מגביל בזמן את משתמשיו, דבר היוצר לעיתים פוסטים ארוכים למדי, ו-Just Sayin הבריטי מציע מרכיבים נוספים פרט להקלטות קוליות, כמו תמונות ווידאו, ומאחר וכך אינו שונה מהותית מרשתות חברתיות אחרות.