כבר יותר מעשור אנחנו נלחמים במערכות שונות, כדי להוכיח שאנחנו לא בוטים, אלא יצורים תבוניים בשר ודם. כלי הנשק שלנו, כללו בין היתר זיהוי של טקסט מעורבל ומעוות, זיהוי של שלטי רחוב, מספרים ואותיות או פשוט סימון תיבת “אני לא רובוט”. מצד אחד, מעצבן; מצד שני, הכרח כדי להלחם בבוטים המספימים למיניהם. עכשיו חושפת גוגל את הגרסה הבאה של מערכת סינון הבוטים שלה, שמביאה איתה בשורות לבני האדם.
ללא התערבות של המשתמש
גוגל השיקה עתה את גרסה v3 של reCAPTCHA, שירות סינון הבוטים החינמי שלה, ולראשונה נעשה כל תהליך הזיהוי מאחורי הקלעים ללא כל התערבות של המבקר באתר – ולמעשה בצורה שקופה לחלוטין. כן, כן, לא נצטרך אפילו ללחוץ I’m not a robot יותר.
הגרסה החדשה שרצה ברקע נעזרת ב-Behavioural Analysis או ניתוח התנהגותי, שמתבססים על שורה ארוכה של פרמטרים והתנהגויות, כדי לזהות האם מדובר במשתמש אמיתי או בוט. בסיום הניתוח מפיקה המערכת ציון לכל מבקר שנע בין 0.1 ל-1, וככל שהציון נמוך יותר, כך גובר הסיכוי שמדובר בבוט ולא במבקר אמיתי.
האדמין יכול לקבוע שהמערכת תיחסם למבקרים שהציון שלהם נמוך מסף מסויים שהוא קובע או לחילופין לחייב אותם להזדהות על ידי הקלדת שם משתמש וסיסמה או אימות דו-שלבי עם מספר טלפון; בנוסף, יכול מנהל האתר לשלב בין ציון ה-reCAPTCHA לדאטה שלו, שמתבסס למשל על היסטוריית רכישות. גוגל אף מסבירה שאם תרצו תוכלו פשוט להשתמש בציון, כדי לאמן את מנגנוני למידת המכונה הקיימים שלכם באתר.
עוד ב-Geektime
וידאו חדש חושף מה קורה כשמחברים מצלמת GoPro לעיט
עדכון תוכנה חדש יהפוך את הטסלה ל”מכונית על שלט”
המערכת החדשה לא דורשת מהמבקרים באתרים השונים דבר, ורק מנהלי האתרים צריכים להטמיע את הקוד החדש בדפים הרלוונטיים באתריהם. מכיוון שמדובר במערכת זיהוי הבוטים הפופולאריות ביותר בעולם, אנחנו צפויים להרגיש הקלה כבר בזמן הקרוב.