המשקפים החכמים של גוגל מתקרבים לרגע בו יחל שיווקם החופשי למשתמשים, אך מעבר לאפשרויות הטכנולוגיות העצומות שגלומות במכשיר, החששות מפגיעה אפשרית בפרטיות ומהשתלטות מוחלטת של הטכנולוגיה על חיינו רק גוברים. כדי לנסות להתמודד עם הבעיה הזו, פירסמה גוגל בעמוד הגוגל פלוס שמשמש את מפתחי המשקפיים עשרה מיתוסים שהיא מעוניינת לנפץ על השימוש בהם. ואולם, גוגל סיפקה רק מענה חלקי ולא לכל הבעיות המטרידות את המשתמשים.
בפתיחה מציגה גוגל כמה מהאגדות האורבניות הידועות ביותר, כמו שן שנעלמת בכוס משקה קל או וולט דיסני שהוקפא, אך החברה אומרת כי "מיתוסים יכולים להיות כיף, אבל הם יכולים להיות גם מבלבלים ומטרידים. ואם אומרים אותם מספיק, הם יכולים להפוך למשהו שנחשב לאמת".
המיתוס הראשון שיש לנפץ, לטענת גוגל, הוא כי המשקפים הם הסחת הדעת המושלמת מהעולם האמיתי. לפי גוגל, "במקום להסתכל על המחשב, הטלפון או הטאבלט כשהחיים מסביב ממשיכים, המשקפים מאפשרים לכם להסתכל למעלה ולהיות מעורב בעולם". החברה גם אומרת כי החיים לא צריכים להתנהל דרך מסך המכשירים האלה – כשמנסים לתעד אותם – ואת מטרה זו המשקפים משרתים נאמנה.
המיתוס השני שמעוניינת גוגל לנפץ הוא כי הם פועלים באופן תמידי ומקליטים כל דבר. לפי גוגל, "בדיוק כמו מסך הטלפון, מסך המשקפים כבוי כברירת מחדל. הקלטות וידאו במשקפים מתוכנתות להימשך 10 שניות. אנשים יכולים להקליט במשך זמן ארוך יותר, אבל המשקפים לא מעוצבים או מסוגלים להקליט כל הזמן (הסוללה לא תחזיק יותר מ-45 דקות לפני שתצטרך לחזור להטענה). לכן, בפעם הבאה שאתה מעוניין לשאול משתמש במשקפים אם הוא מקליט אותך, שאל את עצמך אם אתה היית עושה את אותו הדבר עם הטלפון שלך". ואולם, החברה מתעלמת מהקלות ומהנוחות שבעזרתן אפשר להפעיל את ההקלטה מבלי שאנשים אחרים בסביבה יידעו שהם מוקלטים.
המיתוס השלישי הוא כי המשתמשים הנוכחיים במשקפים הם חנונים שמכורים לגאדג'טים. החברה אומרת כי הנסיינים במשקפים כוללים הורים, כבאים, עובדים בגן חיות ועוד, ו"הדבר היחיד שיש להם במשותף הוא שהם רואים את הפוטנציאל של שימוש בטכנולוגיה באופן שתעזור לאנשים להיות מעורבים יותר בעולם מסביבם".
בסעיף הבא גוגל אומרת כי המשקפים עדיין לא מוכנים לשיווק מלא וכרגע הנסיינים ומשתמשים אחרים לוקחים חלק חשוב בפיתוחם. "בעתיד, הדגמים הראשונים של היום עשויים להיראות לנו מצחיקים כמו הטלפונים הסלולריים מאמצע שנות ה-80".
מיתוסים נוספים שגוגל מעוניינת להעלים הם כי המשקפים מסוגלים לזהות פנים וכי הם מכסים את העיניים. החברה טוענת כי "קיבלנו החלטה, בהתבסס על משובי משתמשים, שלא לשחרר את המשקפים עם מערכות זיהוי פנים, אלא אם כן נוכל לטפל באופן ראוי בבעיות הרבות שתכונה כזו עשויה להעלות". עוד אומרת החברה כי "מסך המשקפים ממוקם בכוונה מעל לעין הימנית, לא לפניה או עליה".
המיתוס השביעי מתייחס לטענות לפיהן המשקפים הם מכשיר המעקב המושלם. לפי גוגל, "אם חברה היתה מעוניינת ליצור מכשיר ריגול סודי, היא היתה יכולה לעשות עבודה הרבה יותר טובה מהמשקפים". ואולם החברה לא התייחסה תחת סעיף זה לטענות על שמירה וגישה של מידע הנשמר על ידי המשקפים בשרתים של גוגל.
לפי החברה, המיתוס לפיו רק בעלי אמצעים יכולים להרשות לעצמם משקפים חכמים לא חייב להיות נכון. מחיר האב-טיפוס הוא 1,500 דולר, אך זה עדיין בהישג יד של חלק מהאנשים. גוגל ניסתה להתייחס גם למיתוס שלפיו אסור להשתמש במשקפים "בשום מקום". החברה מתייחסת לדיווחים לפיהם במקומות כמו מסעדות או אולמות קולנוע אסרו על שימוש במשקפים בשל חשש לפגיעה בפרטיות או העתקה של חומרים. החברה השוותה את המשקפים למכשירי סלולר ולהתנגדות שהיתה סביבם בתחילה.
המיתוס האחרון שגוגל מעוניינת להתייחס אליו הוא כי "המשקפים מסמלים את סוף הפרטיות". תחת הסעיף הזה מנסה החברה להשוות את המשקפים החכמים שלה למצלמות, שחדרו לחיינו לקראת סוף המאה ה-19 וגרמו לכך שאנשים "הכריזו על סוף הפרטיות" ולמעשה נאסר השימוש בהן במקומות רבים. "כיום, יש יותר מצלמות מאי פעם. בעוד עשר שנים יהיו אפילו יותר מצלמות, עם או בלי המשקפים. יותר מ-150 שנה של מצלמות ושמונה שנים של יוטיוב הן מדד טוב לסוג התמונות וסרטוני הווידאו שאנשים מצלמים".
וגם:
>> ארה"ב האשימה את הסינים בריגול, אבל דווקא ה-NSA חדר למחשבי וואווי
>> מיקרוסופט חדרה לחשבונות מייל פרטיים ללא אישור בית משפט