באירוע שקיימה גוגל באוקטובר חשבנו שהכל ידוע מראש: הפיקסל 2, המכשירים החדשים בסדרת Google Home ואפילו משקפי ה-Daydream. אך החברה הצליחה להפתיע כאשר הכריזה על ה"גוגל קליפס" - מצלמה קטנה וחכמה שאתם אמורים להציב בבית שלכם, ולתת לה לצלם אתכם כל הזמן. בעת שהמצלמה מזהה רגע מעניין באמצעות מנגנון בינה מלאכותית, היא שומרת אותו ומאפשרת לכם לצפות בו באמצעות האפליקציה, כך שלא תצטרכו לצלם את המשפחה כל היום. המבקרים בארצות הברית קיבלו את המצלמה לניסיון, ונראה שכולם מזהים פוטנציאל בטכנולוגיה, אבל לא הרבה מעבר לכך:
The Verge – דן סייפרט: "מצלמה חכמה שלא מצליחה להגיע להישגים"
"אין ספק שגוגל עלתה כאן על משהו. הרעיון הוא צעד ראוי להערכה לכיוון סוג חדש של מצלמות שלא עומדות ביני לבין הילדים שלי. אבל השלבים הראשונים הם בעייתיים – תשאלו כל תינוק! בדרך כלל, אחרי שאתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם, אתם נופלים. כדי לעמוד שוב. גוגל קליפס צריכה להצדיק את המחיר שלה, את הטרחה שבהתקנה שלה, ואת המעבר בינה לבין הטלפון שלי. היא צריכה להבטיח לי שבכך שאשים בה את מבטחי ואניח את הטלפון שלי בצד, לא אפספס שום דבר חשוב, ולא אצטרך להתעסק עם הרבה סרטונים בנאליים. אחרת, זה פשוט עוד גאדג'ט מיותר שאני צריך להשקיע בו יותר מדי זמן ומאמץ כדי לקבל מעט מאוד בתמורה.
אלה לא מעט דרישות ממצלמה קטנה כל כך, והגירסה הראשונה שלה פשוט לא מגיעה לשם. כדי להזניק את הכל, Clips צריכה להיות מצלמה טובה וחכמה יותר".
TechCrunch – בריאן היטר: "זה לא בדיוק מכשיר ה'שגר ושכח' שחשבנו שנקבל"
"זוהי פיסת טכנולוגיה חדשה שאמורה לשחרר אתכם מהצורך להיות מחוברים לפיסת טכנולוגיה אחרת. זו הצעה משונה, שצפוייה לחפש את קהל היעד שלה למשך הדור או שניים הבאים שלה. ברור שהורים, שרוצים לצלם כמה שיותר רגעים מושלמים עם הילדים שלהם לפני שהם מתבגרים, יימשכו למוצר הזה. ואין ספק שהרבה בעלי חיות מחמד זקוקים לעוד תירוץ כדי למלא את הפידים של הרשתות החברתיות שלהם בסרטונים של חיות המחמד המתוקות שלהם. קליפס מספקת את הסחורה בתור שירות יצירת גיפים, אבל 249 דולר הוא מחיר גבוה לשלם בעבור מותרות שכאלה בעידן בו יש לנו מצלמה במרחק יד 24 שעות ביממה".
Engadget – שרלין קרואו: "חכמה, אבל בלתי צפויה"
"אני אוהבת את הנחת היסוד של המכשיר הזה, את הפשטות, העיצוב ואת רוב התוצאות שלו. הייתי שמחה אם המחיר היה נמוך יותר ואם הבינה המלאכותית הייתה יותר אמינה. אבל בסופו של דבר הוא עומד ברוב ההבטחות שלו.
יותר מהכל, אני נרגשת מהפוטנציאל שלו. ברור שהמוצר נוצר במיוחד בשביל הורים, אבל תחשבו על הדרכים שבהן כולנו נוכל להשתמש בו. ואני לא מתכוונת רק לתמונות סלפי. אתלטים יוכלו לצלם את עצמם מטביעים או עושים תרגילי 1,080 שוב ושוב. שפים יוכלו לצלם תקריבים של מיומנויות החיתוך שלהם; אמני קרקס יוכלו להשוויץ ביכולות הג’אגלינג שלהם. קליפס משווקת לקהל מוגבל באופן מפתיע, אבל עם כמה שינויים היא יכולה לקרוץ גם לכל שאר האנשים שאין להם ילדים".
בסופו של יום, רוב הכתבים התלוננו על איכות הצילום ועל העובדה שלעתים הסרטונים שהם קיבלו היו מוצלחים, ולעתים פחות, ובעיקר על הצורך בהזזת המצלמה והצבתה במקומות ייעודיים. אם גוגל רוצה שנזיז את המצלמה ממקום למקום, יתכן ועדיף שכבר נהיה בשליטה על הצילום עצמו ונוודא שאנחנו תופסים את הרגע הנכון ובצורה הנכונה. בנוגע לסוגיית הפרטיות, נראה כי רוב הכתבים סומכים על ההבטחה של גוגל כי המצלמה מאחסנת את הסרטונים על עצמה ולא מעלה אותן לשרתי החברה. השאלה היא האם גם הלקוחות יסמכו על המילה של גוגל?
הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime
עוד ב-Geektime:
הסטארטאפ שנכשל אצל "הכרישים" האמריקאים נרכש במיליארד דולר על ידי אמזון
סלברייט הישראלית מודיעה: פרצנו גם לאייפונים החדשים