אם כבר נפגשים עם דייט או חברים במקום המוני עם מוצרים יקרים, למה חייבים לעשות את זה בבית קפה? מה רע, למשל, בפגישה באפל סטור? זה מה שאפל רוצה שתשאלו את עצמכם בפעם הבאה שאתם יוצאים לבלות.
אתמול (ש') חגגה החברה 15 שנה לפתיחת שתי החנויות הראשונות שלה ופתחה חנות חדשה, שצפויה להכתיב את הכיוון לכל מאות חנויות אפל בעולם. החנות בכיכר יוניון בסן פרנסיסקו מעוצבת כמרחב פתוח, במטרה למשוך אנשים פנימה על ידי טשטוש ההבדל בין בפנים לבחוץ.
קירות שקופים, דלתות שקופות שנפתחות לרוחב של 12 מטר ושורות עצים גורמים לחלל החנות להיראות כאילו הוא חלק מהרחוב שבחוץ.
במקום שולחנות תצוגה שממלאים את החנות, השטח שלה פתוח יותר. השולחנות עדיין שם, אך המוצרים מוצגים בעיקר במעין חלונות ראווה בצידי ה"שדרה" - החלק הראשי של החנות, שכמו שמלמד שמו נראה כמו מדרחוב עם שתי שורות עצים. באזור חלונות הראווה והעצים מסתובבים נציגי שירות, מכירה ותמיכה של החברה, במקום לעמוד בשורות מאחורי דלפק.
לקראת סוף החנות נמצא "פורום" - מעין חלל הופעות עם מקומות ישיבה ומסך ענק ברזולוציית 6K. החברה מבטיחה שבכל אחד מהחללים האלה בחנויותיה ייערכו הופעות ואירועים אחרים, כדי להפוך את החנויות למקומות בילוי.
מאחורי הקיר האחורי של חלל החנות הראשי נמצאים חדרי ישיבות, בהם יכולים לקוחות עסקיים של אפל לשבת עם נציגי החברה, למשל כדי לעבוד יחד על אפליקציות לאייפון.
החנות אף נפתחת לתוך מעין חצר, שנמצאת מחוץ לקירות השקופים והחברה מבטיחה שתישאר פתוחה גם בשעות בהן החנות עצמה סגורה, כך שאנשים יוכלו לשבת בחצר של אפל בכל זמן שירצו.
"איננו מפתחים את עיצוב החנות שלנו בלבד, אלא את הייעוד שלה והתפקיד שלה בקהילה", הסבירה אנג'לה ארנדט, סגנית נשיא אפל האחראית על חנויות החברה. "זו לא רק חנות, ואנחנו רוצים שאנשים יגידו 'היי, פגוש אותי באפל', או 'ראית מה קורה באפל?'".