אייפון 5c (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
העתיד לא נראה ורוד. אייפון |צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

האייפון כבר אינו שולט על שוק הסלולר בצורה בלתי מעורערת כפי שהיה לפני שנתיים, אך אם ימשיך בקצב הנוכחי הוא עלול להידרדר אף יותר וליפול אל מתחת למתחרה המרה מיקרוסופט, שנראית כמתעוררת מקברה, כך לפי דו"ח שהוציאה חברת המחקר קנטאר (Kantar).

החברה, המנהלת לדבריה למעלה ממיליון ראיונות עם משתמשים מדי שנה ברחבי אירופה לבדה, חשפה אמש כי במדינות רבות ביבשת מתקרבים נתחי השוק של אפל ומיקרוסופט בתחום הסמארטפונים בעוד אפל יורדת ומיקרוסופט עולה. כך, לדוגמא, בגרמניה ירד נתח השוק של אפל בשלושת החודשים שהסתיימו באוקטובר 2013 ביותר מאחוז לעומת שנה קודם לכן ל-13.8%, בעוד מיקרוסופט רשמה באותה תקופה עלייה חדה של 4% ל-6.3%. בבריטניה רשמה אפל ירידה חדה עוד יותר של 4% ל-28%, בעוד מיקרוסופט עולה ב-7.3% ל-11.9%. עם זאת, בשתי המדינות הללו עדיין מובילה אפל כפליים בממוצע על פני מיקרוסופט.

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק

אך במדינות אחרות המצב צמוד יותר. באיטליה עקפה מיקרוסופט את אפל בנתח השוק בשלושת החודשים שהסתיימו לפני כחמישה שבועות ומחזיקה ב-16.1% לעומת 10.1% בלבד למתחרה מקופרטינו. בספרד מחזיקות השתיים בנתח זהה – 4.3%. בחישוב ממוצע של חמש המדינות האירופיות שהוזכרו הפער בין אפל למיקרוסופט הוא 50% לטובת אפל (15.8% לעומת 10.2%). אנדרואיד ממשיכה להוביל בהפרש עצום עם נתח של 70.9%, אך רשמה ירידה של אחוז לעומת 71.9% ברבעון השלישי (יולי עד ספטמבר).

לדברי מנהל המחקר, דומיניק סונבו, השקת אייפון 5s ו-5c לא הצליחה להשיג עבור אפל אפקט דומה להשקת אייפון 5 לפני שנה. עם זאת, הוא ציין כי לא לחלוטין הוגן לבצע השוואה בין ההשקות, שכן השקת האייפונים החדשים טרם הושלמה בכל מדינות אירופה. הוא צופה שבמחקר הבא, שיכלול את עונת הקניות של החגים, תרשום אפל עלייה משמעותית, ומוסיף כי הדבר לא בלתי צפוי, שכן שדרוגים קלים של אפל (מכשירים שבשמם מופיעה האות s) נוטים להיות מוצלחים פחות משדרוגי מספר. (מ-4 ל-5, לדוגמא).

יש לציין כי הקרב הצמוד מתנהל רק באירופה, בעוד בשאר העולם יכולה אפל לנוח על זרי הדפנה, כנראה. בארה"ב היא מחזיקה בנתח שוק של 40.8%, לעומת 52.6% לאנדרואיד ו-4.8% בלבד ל-Windows Phone.באוסטרליה היא שולטת על 35% מהשוק, לעומת 54.9% לאנדרואיד ו-7.3% ל-WP. ביפן היא אף ממוקמת במקום הראשון עם 61.1%, לעומת 36.2% בלבד לאנדרואיד ו-0.4% בלבד ל-WP.