סבב גיוס עטור כוכבים לסטארט-אפ הישראלי מיוזיק מסנג'ר (Music Messenger) מגליל ים. החברה הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס בסכום של 30 מיליון דולר. את הסבב הוביל המיליארדר רומן אברמוביץ'. איש העסקים הרוסי, שכבר השקיע במספר מיזמים טכנולוגיים בישראל, השקיע בחברה הישראלית 15 מיליון דולר בסבב הנוכחי.

רומן אברמוביץ' (צילום: Mark Thompson, GettyImages IL)
רומן אברמוביץ' |צילום: Mark Thompson, GettyImages IL

לפי ההודעה, זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שביצע עד כה אברמוביץ' בסטארט-אפ ישראלי. בין ההשקעות שלו בארץ ניתן לציין את חברת סטורדוט, שמפתחת טכנולוגיה להטענת סוללות במהירות, ופלטפורמת ההשקעות iAngels.

כמו כן, הצטרפו לסבב קבוצת משקיעים מפורסמים, בהם הזמרת ניקי מינאז', הראפר Will.I.Am, הדי ג'יי והמפיק דיוויד גואטה ודי ג'יי טייסטו. לפי הודעת מיוזיק מסנג'ר, הסבב משקף לחברה שווי של 100 מיליון דולר (אחרי הכסף). בסך הכל, הושקעו בחברה עד היום כ-35 מיליון דולר, 5 מיליון מהם באוגוסט שעבר לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר.

מיוזיק מסנג'ר הוקמה על ידי עודד קובו (הידוע בכינויו בחו"ל O.D Kobo), בנו של איש העסקים בבו קובו, לפני חצי שנה בלבד. לפי המידע שנמסר מהחברה, היא כבר מעסיקה כ-20 עובדים, רובם בקיבוץ גליל ים. שי עזרן ועוזי רפאלי. קובו היה היזם שלפלטפורמת שיתוף התוכן Pheed, שנרכשה על ידי מובלי של משה חוגג בספטמבר בעסקת מזומן ומניות בסכום שהוערך באתרים טכנולוגים בכ-40 מיליון דולר. ב-2010 מכר קובו את חברת האינטרנט הסינית KGIM לאיסט ריבר קפיטל בכ-80 מיליון דולר.

מיוזיק מסנג'ר, שמשכה אליה משקיעים מעולם המוזיקה, מאפשרת למשתמשים ליצור רשימות האזנה (פלייליסט) ולשלוח אותן למשתמשים אחרים. בחברה מסבירים שזה וואטסאפ לשיתוף מוזיקה, שירים וקליפים. האפליקציה שואבת אותם ממקורות כמו יוטיוב וסאונד קלאוד. האפליקציה זמינה בחינם באנדרואיד וב-iOS. בחברה אומרים כי האפליקציה זמינה להורדה ב-10 שפות, בהן עברית, והיא מאפשרת גישה לשירים כמעט בכל שפה.

 

מהתנסות ראשונית באפליקציה, נראה שהחידוש העיקרי בה הוא היכולת ליצור רשימות האזנה ולשתף אותן בקלות. שאר היכולות שמציעה כרגע האפליקציה ניתנות למימוש בקלות מתוך אפליקציית יוטיוב עצמה בשילוב אפליקציות צ'טים ושליחת הודעות.

לפי החברה, האפליקציה עוד לא הושקה באופן רשמי, אך הגיעה כבר ל-3 מיליון הורדות. כמו כן, נמסר שהשקת האפליקציה תכלול סיבוב הופעות בינלאומי.

דיוויד שטראוס, אחד ממייסדי החברה, סיפר לאחרונה לאתר הארץ שהאפליקציה הצליחה לפרוץ הודות לקשרים של מייסדי החברה בלוס אנג'לס, בה פעל צוות של Pheed. "אחד מהחברים הראה את האפליקציה לגיי רוברסון, המנהל של ניקי מנאז' והוא נדלק עליה. רוברסון הוא איש מאד ידוע בתעשיית המוסיקה. דיברנו אתו בטלפון. אחרי שבועיים נפגשנו בלונדון כשהוא הגיע לשם לקונצרט של ניקי מנאז'. ואז כאשר רוברסון החליט להיכנס להשקעה גם חברים שלו התחילו להצטרף. כל אחד מהמשקיעים שם כמה מאות אלפי דולרים. וכך בחודש אוגוסט עוד לפני שיצאנו לאוויר העולם גייסנו 5 מיליון דולר בשווי שוק של 25 מיליון דולר", סיפר שטראוס. "כל יום מנגנים אצלנו 2 מיליון שירים. זה לדעתי מספר מדהים", אמר שטראוס.

אין תמונה
ניקי מינאז'

באותו ריאיון טען שטראוס ששווי החברה של מיוזיק מסנג'ר בסבב האחרון הוא 132 מיליון דולר. "האמת היא שלא תכננו לגייס את השלב השני כל כך מהר אבל הביקוש מצד המשקיעים הוא גדול", אמר שטראוס על סבב הגיוס הנוכחי של החברה.

שטראוס הסביר את הצורך במוצר שפיתחה החברה: "עד להופעת האפליקציה שלנו היה קושי לשלוח מוסיקה מאדם אחד לרעהו. הדרך לעשות זאת היתה להעתיק את הקישור לשיר מיו טיוב, למשל, ולשלוח אותו באי מייל. מיוזיק מסנג'ר לעומת זאת מאפשר שליחה של השיר לכל אדם במהירות וביעילות.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת האזנה למוסיקה בחינם מפלטפורמות של קוד פתוח כמו למשל יוטיוב, יאהו, טודו, סאונד קלאוד וביידו מכל רחבי העולם כך שמספר השירים בשירות שלנו הוא הרבה יותר גדול מאשר זה של ספוטיפיי. יותר מכך, את השירות של ספוטיפיי לא מקבלים בישראל וגם במדינות אחרות כמו רוסיה או יפן. את השירות שלנו אפשר לקבל בכל רחבי העולם. אגב, אנחנו נותנים לא רק מוסיקה אלא גם וידיאו כך שאם אתה רוצה, אתה יכול לצפות בקליפים".

במיוזיק מסנג'ר מודעים לכך שהמוצר שפיתחו מאפשר יכולות שקיימות ברובן גם באפליקציית יוטיוב. "אתה יכול לשלוח לחבר שיר מיוטיוב אם תשלח לו את הלינק. זה הרבה יותר ממסורבל ממה שאנחנו עושים. בנוסף, לא ניתן לעשות ביו טיוב מה שאנחנו עושים וזה ליצור ספריות" אמר שטראוס.

לגבי הסכנה שתנבע משיתוף תוכן פיראטי בחינם באפליקציה הסביר שטראוס "כל המוסיקה שלנו באה ממקורות חוקיים הנמצאים באינטרנט. עולם המוסיקה אוהב אותנו. כאשר זמר מעלה למשל שיר ליו טיוב זה בשבילו כלי שיווקי. כך שמבחינתו המיוזיק מסנג'ר הוא כלי שיווקי. מבחינת המאזין המדובר בשיר שהוא מקבל בחינם".

פורסם במקור ב-Themarker

עוד ב-TheMarker: