פיקצ'ה, אפליקציה ישראלית חדשה, רוצה להחזיר לאופנה את הדפסת התמונות המיידיות – מבלי שניאלץ לנענע את התמונה אחרי הדפסתה כמו עם מצלמת הפולארויד. החדשות הטובות הן: ההדפסה לא תעלה לנו כסף. מצד שני - נצטרך לשלם עליה בחשיפה לפרסום מותגים.
הרעיון של פיקצ'ה פשוט: מצלמים בסמארטפון או שבוחרים תמונה מהגלריה במכשיר, מעלים את התמונה לשרת, מקבלים למסך קוד QR שאותו מציגים לקורא קודים במדפסת המיוחדת של המכשיר – ובתוך כעשר שניות התמונה מודפסת במדפסת הייעודית.
לדברי מנכ"ל פיקצ'ה, אדי מאיר, הרעיון לאפליקציה הגיע מווילי, דמות מוכרת בחיי הלילה של פלורנטין, שצילם בליינים בברים והציע להם לרכוש את התמונות. כשווילי מת לפני כמה שנים, היזמים מאיר ועודד פריידין, סמנכ"ל התפעול של פיקצ'ה ובעליהם של כמה ברים בתל אביב, חיפשו לשחזר את המורשת של שלו – והפעם חינם.
"אנשים צריכים לקבל את החוויות חינם, לכן אנחנו מאפשרים למותגים להצטרף", אומר מאיר. ההשתתפות המסחרית בחוויה יכולה להיות במיתוג המדפסות של פיקצ'ה, או בהוספת לוגו המותג לתמונה הסופית. "בברים, למשל, אפשר לעצב את המכשיר כמו בקבוק בירה", מדגים מאיר.
כאן לא נגמר התהליך השיווקי, שכן בסיומו ניתן לשתף את התמונות בפייסבוק – ובית המלון או הבר יכולים להעלות אותן לגלריה – וכך התמונות יופצו גם לחבריו של המצולם. "פיקצ'ה מחברת בין עולם האופליין לאונליין. אנחנו יכולים לעזור למותגים לבצע רימרקטינג (שיווק חוזר – פנייה ללקוחות אפשריים שכבר היו איתך בעבר בקשר – י"פ) למשתמשים של פיקצ'ה גם אחרי האירוע". לדבריו, החל שיתוף פעולה בינם ובין כמה מותגים.
את המימון להקמת פיקצ'ה השקיעו עד עתה מאיר, פריידין ורועי פרוכטר, מנהל המוצר בחברה. השלושה עדיין מתלבטים אם להקים את החברה כעסק עצמאי או לחפש מימון חיצוני כדי לעזור לה להתפתח. את רוב שלבי הפיתוח הם עשו במיקור חוץ, כשהשלושה דואגים בעיקר לשיווק.
אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותם היא מה ההבדל בינם ובין מגנטים של חתונות. "אנחנו לא מתביישים להגיד שאנחנו מוצר הרבה יותר טוב כי אנחנו מתמקדים בחוויות כוללות והתהליך הרבה יותר קליל, נעים וטכנולוגי. יש לנו מודל עסקי שמחבר מותגים לחוויות חיוביות של אנשים – וכאן מסתתר הכוח שלנו", אומר מאיר.
הכתבה פורסמה במקור ב-Themarker
עוד ב-Themarker:
נוסעים: "איכות שירות נחותה במטוס UP החכור של אל על"
הרבה יותר זול לשנות את העולם עם הענן