תחומים רבים בחיי הגולשים מושפעים מהמשבר הפיננסי העולמי. זה התחיל בירידה ברכישות המקוונות שהתבצעו באתרי המכירות השונים, הוביל לצמצום שירותי הפרימיום, עליהם מוכנים הגולשים לשלם, וכעת זה מחלחל גם לתחום החיפוש. שם, מתברר, מילות החיפוש שמקלידים הגולשים קשורות למונחים פיננסיים.
ממחקר חדש שפרסמה חברת המחקר comScore, שמתייחס לחודש דצמבר 2008, עולה כי מספר השאילתות שקשורות למיתון הכלכלי עלה באופן דרמטי בשנה האחרונה. הגידול החד ביותר נרשם בקרב שאילתות חיפוש הקשורות למצבו המידרדר של שוק העבודה.
מספר השאילתות של אמריקנים שהכילו את המילה "אבטלה" גדל ב-206% ל-8.2 מיליון, בהשוואה לדצמבר 2007, ומספר השאילתות שהכילו את הביטוי "הטבות אבטלה" זינק בשנה האחרונה ב-247% ל-748 אלף חיפושים.
מילות חיפוש נוספות שהפכו בשנה האחרונה לפופולריות בקרב הציבור האמריקני, ואשר יכולות להעיד על הלך הרוח, הן "משכנתא", כשמספר החיפושים של מילה זו צמח ב-72% ל-7.8 מיליון חיפושים; "פשיטת רגל", עם גידול של 156% ל-2.6 מיליון; ו"עיקול", שהציג בשנה האחרונה גידול של 67% ל-1.4 מיליון חיפושים.
לצד הגידול במילות החיפוש הללו, שמצביע בעיקר על הלחץ שבו נתון הציבור האמריקני, נרשמה גם עלייה במילות החיפוש שמעידות כי האזרח האמריקני מחפש אחר דרכים לחסוך בכסף. כמו עלייה של 161% במספר החיפושים של המילה "קופון", וגידול של 26% ל-7.9 מיליון חיפושים שכללו בדצמבר את המילה "הנחה".
לדברי ג'יאן פלגוני, יו"ר comScore, "ההתנהגות המקוונת מתחילה לשקף את דאגות האמריקנים, ואנחנו רואים זאת במפורש בכל הנוגע למיתון הכלכלי".
הגולשים שהקליקו על לינקים הצמודים לתוצאות חיפוש עם המילה "אבטלה" נטו להיות ממשפחה שראשה צעיר מ-35, וההכנסה המשפחתית השנתית הייתה נמוכה מ-50 אלף דולר. גולשים אלה נוטים להשתמש יותר במנועי החיפוש של יאהו או של מיקרוסופט.