שני טכנאים של פרטנר הגיעו לכל אחד מאיתנו הביתה לפני קצת יותר מחודשיים - לא אחד, כפי ששולחות יס והוט, אלא שניים. הם לא הגיעו כדי להתקין לנו צלחת לוויין או תשתית כבלים, אלא בסך הכל להניח קופסה ליד הטלוויזיה. אבל לפרטנר היה כל כך חשוב שהלקוחות של שירות הטלוויזיה שלה יהיו מרוצים, שהיא שלחה לכל אחד מהם 2 טכנאים, כדי שיוכלו לבצע בבית עבודות לפרישת כבלים מארון התקשורת היישר לממיר שלה.
את כל זה פרטנר עושה ללא תשלום נוסף על דמי המנוי (69 שקלים בחודש). הכל כדי למנוע מצב כפי שקרה ללקוחות רבים של סלקום TV בחודשים הראשונים - מחברים את הממיר לטלוויזיה, מדליקים אותו, השירות עובד באופן צולע ואז מתלוננים שהוא גרוע. מה שגורם לזה, ברוב המקרים, הוא לא באמת איכות השירות של חברה זו או אחרת, אלא העובדה שבחיבור לאינטרנט אלחוטי המהירות לא יציבה ותכנים נוטים להתנגן באיכות מאוד לא אחידה.
ואחרי חודשיים, אנחנו יכולים להגיד שזה עובד: למרות שהאינטרנט בדירה אחת לא מאוד מהיר, התכנים בשירות של פרטנר זרמו באופן קבוע באיכויות גבוהות יותר מאשר בשירותים של סלקום, סמארט (טריפל-סי) ונטפליקס שמותקנים על המכשירים האחרים שלנו המחוברים לאינטרנט באופן אלחוטי.
אבל אם עד כאן היו לנו רק מילים טובות על פרטנר, מעכשיו והלאה מגיע החלק היותר אמביוולנטי - כי הרי שום דבר לא מושלם, ובכל שירות יש גם נקודות חלשות יותר.
ממשק: יפהפה, אבל סובל מכמה מחלות
אצל פרטנר, הנקודה החלשה הראשונה היא הממיר: בשתי דירות שונות ועם שתי טלוויזיות שונות, גילינו שהוא פשוט מדליק את הטלוויזיה כשאף אחד לא בבית (או ישן), והחברה לא ידעה להסביר לנו למה זה קורה. במקום זה, היא הציעה לנו לכבות את האפשרות המפעילה את הטלוויזיות אוטומטית כשהממיר נדלק ומכבה אותה כשהוא נכבה - מה שמוסיף לנו שתי לחיצות על השלט לכל צפייה בטלוויזיה. בפרטנר אומרים שזה אירוע נקודתי. לנו הוא קרה בשתי נקודות.
אותו ממיר, שכבר כולל את נטפליקס ויוטיוב (כולל כפתורים ייעודיים בהשלט) פתוח להתקנה של אפליקציות מהחנות של גוגל - מה שאומר שאפשר להתקין עליו את סלקום TV וסמארט (אם כי בסלקום TV לא תוכלו לצפות בכלום, מסיבה לא ידועה, שכן שתי החברות טוענות כי אינן מונעות זאת), כמו גם קודי ואפליקציות וידאו חינמיות אחרות. על זה מגיע לפרטנר צל"ש (אם כי במובן מסוים גם בסלקום קיימות אפשרויות מקבילות אם רוכשים אפל TV).
בעיה נוספת בשירות של פרטנר הולכת יד ביד עם היתרון הגדול שלו - הממשק: מצד אחד, מכל שירותי הטלוויזיה בישראל, הממשק של פרטנר עומד ברמה משל עצמו - הוא עשיר מאוד מצד אחד ויפהפה ונוח למדי מצד שני. היכולת לגשת תוך כדי צפייה לרשימת הערוצים, תפריט ה-VOD, תפריט האפשרויות והחיפוש על ידי לחיצה על אחד מארבעת כפתורי החיצים חוסכת לא מעט התעסקות.
מצד שני, הממשק הזה כבד. מאוד. הממיר, שיוצר על ידי LG (שמכרה לאחרונה את החטיבה האחראית על המכשירים האלה ל-Technicolor הצרפתית), בקושי מצליח לעמוד בו. קשה שלא להרגיש בעיכוב בתגובות ללחיצות על הכפתורים, וגם האנימציות במעבר בין מצבים ותפריטים שונים איטיות וקופצניות להחריד. זו בעיה שיכולה להיפתר כנראה בעדכוני תוכנה, אבל העובדה שפרטנר מעכבת את הוצאת האפליקציה לממירי צד שלישי מעידה שזה לא כל כך קל לגרום לתוכנה הכבדה הזו לעבוד כמו שצריך.
ואם כבר מתעכבים על בעיות בממשק - ממשק ה-VOD מסורבל ודורש שתי לחיצות על כל פריט תוכן כדי לצפות בו (אחרי שבחרתם תוכנית ועונה); ברירת המחדל בתכנים שכבר התחלת היא להתחיל מחדש - מתכון לאסון. ברירת המחדל צריכה להיות המשך מנקודת העצירה; כמו כן - באיזה פרק הייתי? באיזו עונה? אין לזה אינדיקציה - וזה חבל. סליחה. יש. מצאנו את זה מהמשך צפיה – אבל לא מהתפריט של הסדרה עצמה, ואז גם פשוט עורמים את כל הפרקים שצפיתם בהם; הפסקתם סרט באמצע? הוא לא יהיה בהקלטות שלי, אלא בהמשך צפיה בנפרד. מבולבלים? נסו לצפות בפרטנר טיוי. אגב, באפליקציה לסמארטפונים זה אפילו יותר גרוע.
יש לפרטנר טיוי, ולצורך העניין לכל החברות בתתחום בישראל, הרבה מה ללמוד מנטפליקס, שעושה את הרוב נכון, ועובדת כמעט בכל פלטפורמה. נכון, זה שוק קטן יותר. נכון, לא אותו מוצר - נטפליקס משדרת רק VOD ופרטנר משלבת ערוצים חיים והקלטות שלהם. ובכל זאת, בניווט בין סדרות והמשך מהנקודה שבה עצרתי - נטלפליקס נהדרת, בעוד פרטנר צריך שיפור בהול. מה שאמור לקרות בשבועות הקרובים. אנחנו מניחים שזה יתפוס תאוצה כאשר יס תציג את סטינג, שירות הטלוויזיה מבוסס אינטרנט שלה, מה שאמור לקרות ממש ממש ממש בקרוב.
המקום שבו פרטנר מתבלטת בגדול לעומת שירותי הטלוויזיה האינטרנטיים האחרים הוא השלט - החלק הפיזי של ממשק המשתמש. הוא היחיד בישראל המגיע עם כפתורי מספרים למעבר לערוצים ספציפיים במקום זפזופ בעזרת חיצים. יש כאלה שהיו מעדיפים אחרת, ונחמד היה לו פרטנר הייתה מציעה גם שלט מינימליסטי.
נטפליקס היא ה-VOD
ואם הזכרנו את התכנים, כאן יש הרבה מה להגיד. רשימת הערוצים בפרטנר טיוי אמנם כוללת "חור" בולט אחד לעומת זו של סלקום - ערוצי הספורט, שבו לפרטנר יש רק את חמשת ערוצי "ספורט 5", בעוד שלסלקום יש גם את אלה של צ'ארלטון ("ספורט1", "ספורט2" וכו') - אך למי שלא חייב ספציפית את ערוצי צ'רלטון ייהנה מרשימת הערוצים הארוכה ביותר בשירות לואו-קוסט בישראל - כ-40 ערוצים, שכוללים את ערוצי עידן+, CNN, פוקס ופוקס ביזנס, שלושת ערוצי פראנס 24 (באנגלית, צרפתית וערבית), 2 ערוצים של נשיונל ג'יאוגרפיק, לא פחות מ-6 (!) ערוצי ילדים, שלושת ערוצי ה-SD של ספורט5 ושני ערוצי ספורט5 HD לחצי שנה (אחר כך הם עולים 49 שקל לחודש).
שווה לציין שאיכות השידור בכל הערוצים גבוהה מזו שחווינו אצל סלקום וסמארט, ושהיכולת להחזיר אחורה באמצע שידור ולצפות בכל השבועיים האחרונים בכל אחד מהערוצים המרכזיים נוחה למדי (מה שקיים גם אצל המתחרות).
וכמה שאגף הערוצים בפרטנר TV מרשים - כך אגף ה-VOD משמים. מלבד תכני ילדים, שבהם הוא מצטיין, שירות ה-VOD של החברה הוא, לכל היותר, "צנוע" - וזה עוד מונח מפרגן. בקטגוריית הסדרות מחו"ל, למשל, יש נכון לחודש הקודם פחות מ-40 סדרות (נציין כי עם פרוס אוקטובר נוספו כמה חדשות, אך ההיצע עדיין לא מגיע לחצי מזה של סלקום), ורובן טלנובלות ותוכניות לייפסטייל למיניהן. גם אגף הסרטים לקהל שמעל גיל 13 דל למדי, עם מספר חד-ספרתי של סרטים מכל שנה בעשור האחרון.
הסיבה שפרטנר מרשה לעצמה לפגר אחרי המתחרות ב-VOD - ונציגיה מודים בכך בשיחות טלפון - היא נטפליקס. כידוע, פרטנר גאה בכך שהשירות שלה משלב את נטפליקס, והיא סומכת על כך שאת רוב תכני ה-VOD שאינם ישראלים (באגף הישראלי יש לה את כל מה שצריך, עם כל התכנים המוכרים מהערוצים המסחריים) תצרכו דרך השירות הפופולארי.
אנחנו יכולים לומר שההנחה הזו לא רעה כשלעצמה - נטפליקס באמת מצוין כשירות VOD - אבל עדיף היה לתת גם שירות VOD נורמלי, בשביל מי שרוצה להימנע מלהתחיל לשלם על נטפליקס אחרי חצי שנה ולא להישאר רק עם סדרות ישראליות ועם "ויוה".
שורה תחתונה
פרטנר טי.וי הוא שירות טוב, שבהחלט יכול להוות אלטרנטיבה ליס או הוט - ומכוון לשם, עם חבילת ערוצים רחבה משמעותית מהמתחרות הקטנות האחרות. אבל הוא עדיין נגוע בהמון בעיות נעורים קטנות.
למרות שאף אחת מהן אינה פוסלת אותו לחלוטין (מלבד ערוצי הספורט של צ'רלטון, למי שאיכפת לו), יחד הן גורמות לנו להמליץ על המתנה לפני שתתנו לצמד טכנאים לקדוח לכם בקירות (או לפחות לנעוץ בהם מסמרים) כדי למתוח דרכם כבל תקשורת.