הסמארטפון הוא ללא ספק אחת ההמצאות ששינו את העולם לעד. הוא אפשר לנו להתנתק מהכבלים - תרתי משמע - ולהתחבר לעולם בכל זמן, מכל מקום. אנליסטים צופים שבשנת 2014 יימכרו למעלה ממיליארד סמארטפונים - מעט יותר מב-2013, וששיעור האימוץ העולמי של המכשירים הללו יגיע ל-1.75 מיליארד בני אדם, המהווים כרבע מאוכלוסיית העולם וכ-38.5% מכלל בעלי הטלפונים הסלולריים.
ישראל, לשם שינוי, לא רק שלא נמצאת בפיגור משמעותי אחרי רוב העולם, אלא אף מובילה את המגמה - לפי נתונים של גרטנר שפורסמו בנובמבר האחרון, זינקו מכירות הסמארטפונים בישראל כמעט פי 3 במהלך 2013. זאת לעומת עלייה ממוצעת של כ-40% בשאר העולם. שיעור החדירה של טלפונים חכמים בישראל הוא מהגבוהים בעולם, לפי גוגל - 57% נכון לרבעון הראשון של 2013.
עם זאת, בתחום אחד עדיין נמצאת ישראל מאחור - השימוש בסמארטפון ככלי עסקי. חברות ישראליות כמעט שאינן מציעות אפשרויות להיעזרות בסמארטפון לרכישה או הזמנה של שירותים, וכמעט שאינן מפרסמות את שירותיהן בפלטפורמות סלולריות.
היום, יום ב' (27 בינואר), נערך במרכז הכנסים Avenue שברחוב השרון 1 בקרית שדה התעופה, כנס Go Mobile 2014 של מידע כנסים בשיתוף NEXTER. בכנס משתתפים בכירים מתחומי העסקים, התקשורת והפיתוח הסלולרי בישראל, וידונו בנושאים כגון שימוש בסמארטפון כארנק או כלי עזר צרכני, פרסום ממוקד באמצעות הסלולר, שדרוג תשתית התקשורת בישראל לצורך הקלה על צריכת שירותים מרחוק ועוד.
בין המשתתפים בוועידה מנכ"לים, סמנכ"לים ואנשי שיווק ממאות חברות העוסקות בתחום המובייל בישראל, מספקיות הסלולר ועד סטארט-אפים המציעים אפליקציות שונות, לצד מהנדסי תשתיות ותוכנה, משווקי מכשירים ואנשי משרד התקשורת.