אחרי שחשפה בתערוכת האלקטרוניקה הבינלאומית CES 2022 בלאס ווגאס את החידושים האחרונים בתחום מסכי התצוגה והגיימינג, סמסונג מתפנה לשדרג את שאר החללים בבית, מהמטבח ועד מרפסת השירות. הקונספט שמלווה את ההשקות כולן הוא אחיד: חיבורים חסרי תקדים בין המכשירים שהופכים את השליטה בהם, כמו גם את היכולת להתאים אותם לצרכים ולטעמים האישיים של כל אחת ואחד מאיתנו, לאפקטיביות ואינטואיטיביות מאי פעם.
נתחיל במקררים, תחום שבו ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית מביאה השנה בשורה אמיתית. אם חשבתם שמדובר בסך הכול במוצר גנרי או סטנדרטי, תחשבו שוב: סמסונג מזכירה לנו שהטעמים שלנו שונים, לא אחת אף משתנים, ובמהירות רבה מבעבר. ברור גם שאין דין דירת רווקים כדין משפחה מרובת ילדים. לכן, סבורים בחברה, הגיע הזמן שגם המקרר שלנו יתאים את עצמו אלינו - אם זה בעיצוב, בנפח או בפונקציות השונות הכלולות בו.
לכך בדיוק מכוון הדור החדש של מקררי ביספוק (Bespoke), מותג שמאז הושק ב-2019 רושם הצלחה גורפת בארץ ובעולם הן ברכישות ישירות - בדגש על רכישות האונליין בזמן הקורונה - והן במה שנוגע להתעניינות תקשורתית, אינגייג'מנט דיגיטלי ופעילות נלווית. ב-CES 2022 הוצגו כמה חידושים מרגשים.
לא מתפשרים על הקפואים
מקרר הביספוק החדש עם העיצוב השטוח מלפנים מגיע בתצורת 3 או 4 דלתות עם תריסר גוונים אפשריים - חלקם דנדשים שהושקו זה עתה - ושתי צורות גימור לבחירת הלקוח: זכוכית או פלדה. השילובים יוצרים מגוון רחב של קומבינציות אפשריות שמייחדות כל בית ומשפחה. בזכוכית מוצעים צבעי לבן, אפור, ורוד, פחם, כתום קלמנטינה, צהוב זריחה ובוקר כחול, ואילו בגימור פלדה אפשר לקבל מקרר בסגנון טוסקנה, שחור מט, כחול נייבי, ירוק אמרלד ואפילו גוון של פלדת אל חלד.
ליין המקררים החדש הוא ידידותי למשפחות מכל סוג וגודל, עם אפשרות מרבית לפרסונליזציה. כדי להבטיח אחסון ושימור אפקטיבי של המזון, צויד הביספוק במספר פיצ'רים חדשניים: יצרן הקרח האוטומטי הכפול שלו מסוגל לייצר בו זמנית שני גדלים שונים של קוביות לבחירת המשתמש. כדי להבטיח נגישות מקסימלית, כל פתח קרח מופנה למגש משלו. בעזרת מסך המגע הדיגיטלי ניתן לבחור בגודל הרצוי וכן לכבות ולהדליק מחדש את הייצור. ה-Beverage Center שלצד יצרן הקרח מאפשר גישה מהירה למשקאות קרים, בעוד שה-FlexZone שומר על המצרכים בטמפרטורה האופטימלית עבורם כדי לוודא שהם נותרים טריים.
הביספוק החדש הוא גם הראשון בליין המקררים של סמסונג המצויד בדלת צרפתית. למי שעוד לא מכיר את הפיצ'ר הנפלא הזה, נסביר: שטח האחסון של מקרר רגיל מוגבל בדרך כלל, וגם אם יש לו שתי דלתות, המחיצה שבאמצע לא ממש פותרת את בעיית המקום לסירים או למגשים גדולים במיוחד. אבל בביספוק מדובר במכלול אחד, בלי מחיצה, כשבתוכו ישנם תאי אחסון מופרדים בטמפרטורות שונות למניעת זליגה של ריחות. השיטה הזאת נחשבת גם ליעילה יותר מבחינת צריכת החשמל, ובכך מקטינה את המחיר האקולוגי.
מפסיקים לכבס לפי העין
לצד המקרר, ביספוק מציגה חבילות תואמות למטבח שכוללות גם מיקרוגל חדשני, תנור פונקציונלי ומעוצב ומדיח כלים איכותי בצבעי לבן, ירוק או נייבי. אבל הסדרה החדשה של סמסונג לא מסתפקת במטבח: את עקרונות הדגל שהחברה חרתה על דגלה - מוצרים בהתאמה אישית וצמצום מרבי של האימפקט השלילי על הסביבה - היא מביאה לשאר חלקי הבית.
מכונת הכביסה והמייבש מסדרת ביספוק, שיהיו זמינים בקרוב בישראל, עומדים להפוך את הטיפול השוטף בבגדים שלנו ליעיל ואינטואיטיבי מתמיד. כמו המקררים, שני המכשירים החדישים האלה מגיעים בעיצוב חזית שטוח וזמינים במספר צבעים אפשריים, כולל שחור וכחול נייבי. אבל החידוש האמיתי שלהם טמון במערכת ההפעלה החכמה.
המערכת מבוססת הבינה המלאכותית Smart Dial לומדת את דפוסי השימוש ומתעדפת את התוכניות הנפוצות בקרב המשתמש הספציפי. בכך היא חוסכת זמן ועבודה, מציעה מיד את התוכנית המתאימה ומפשטת את תהליך הכביסה וייבוש הבגדים. לצדה, פונקציית ה-OptiWash כשמה כן היא: היא מבצעת אופטימיזציה ביחס לזמן ולכמות הג'ל והמרכך הדרושים לכל מכונה. במילים אחרות, בכל מה שנוגע לטיפול בבגדים שלנו, אפשר להפסיק להסתמך על העין או תחושת הבטן - בשביל זה יש אלגוריתם.
הכול בטאצ'
עיקרון ה-Connectivity הוא אחד מערכי הדגל של סמסונג ל-2022, ולשם כך מותחת החברה את טכנולוגיות ה-IoT ("האינטרנט של הדברים") עד לקצה. אבל עם כל הכבוד לקשר בין המוצרים - איך הם יתקשרו איתנו? מכשיר ה-Smart Hub החדשני של סמסונג נותן לנו שליטה חסרת תקדים במכשירי החשמל הביתיים.
מדובר במסך מגע שמקנה נגישות מקסימלית, לצד יכולות פנטסטיות לבצע פרסונליזציה והתאמות אישיות, מול מכשירי החשמל השונים, בהם אפילו המזגן וכמובן הסמארטפון שלנו. ה-Smart Hub מבוסס על בינה מלאכותית ואופטימיזציה כדי ללמוד את צרכי המשתמש ודפוסי השימוש, וכך להציע באופן מהיר את הפתרון הרלוונטי. החיבור שלו לביספוק הופך את הבית החכם לחכם אפילו יותר.
"ביספוק הוא היום קונספט שלם של מוצרים שחורג הרבה מעבר לעיצוב המטבח", הסבירו אדריכלי סמסונג בתערוכה העולמית בווגאס. "אנחנו מאמינים שלצרכנים חייב להיות חופש להתאים את האמצעים שבבית לסגנון החיים. כך יוכלו ליצור לעצמם חללי מגורים המשקפים באמת ובתמים את הטעמים והאסתטיקה שלהם, כשהם נשענים על החדשנות הטכנולוגית של סמסונג". תתחדשו!