משרד התחבורה האמריקאי הודיע אתמול (ב') כי יחייב רוכשי צעצועים מרחפים להירשם במאגר ממשלתי של מפעילי רחפנים. מטרת המהלך כפולה: מצד אחד, היא תקל על הממשל לחקור תאונות על ידי איתור מהיר של מפעיל כלי הטיס, ומצד שני, תאלץ את הרוכשים ללמוד, או לפחות לחתום על מסמכים לפיהם למדו, את הנהלים והמגבלות להפעלת כלי הטיס הבלתי מאוישים.
אנתוני פוקס, מזכיר (שר) התחבורה האמריקאי, הודיע כי משרדו, בשיתוף עם מנהל התחבורה הפדרלי (FAA), הקים ועדה לגיבוש הנהלים המפורטים למאגר תוך חודש. בוועדה ישבו נציגי שני הגופים לצד נציגי יצרניות כלי הטיס וחברות תעופה, ובסך הכל בין 25 ל-30 איש.
"הרשמה של כלי טיס בלתי מאוישים תסייע לבנות תרבות של אחריות, במיוחד אצל משתמשים חדשים וחסרי ניסיון במערכת התעופה האמריקאית", אמר פוקס. "זה יעזור להגן על בטיחות הציבור באוויר ועל הקרקע". ראש ה-FAA, מייקל הוארטה, הוסיף כי הרשמה "תסייע לוודא כי מפעילים (...) יתנו דין וחשבון כלפי הציבור על הטסת כלי הטיס הבלתי מאוישים שלהם בצורה אחראית. אם הם לא יטוסו בזהירות - הם יודעים שיהיו לזה תוצאות".
הדרישה מגיעה בעקבות ריבוי מקרים של התרסקויות רחפנים, ביניהם מקרה של רחפן שהתרסק בשטח הבית הלבן ורחפן שהתרסק על יציע במגרש טניס בעת משחק. במקרים אחרים גרמו רחפנים לבהלה של ממש, כמו הרחפן שטס לפני שנתיים מעל רחובות מנהטן העמוסים, נתקל בבניינים והתרסק סנטימטרים ספורים מעובר אורח, ובמקרה של רחפן הצילום שהתרסק על צופי מירוץ השוורים החוקי הראשון בארה"ב ופצע קלות חמישה אנשים.