קהל הגופרו מתחלק לשני חלקים עיקריים: צילומי סלפי ותיעוד טיולים מן העבר האחד, וצילום אסטרים של ספורט או תיעוד רכיבה מהצד השני. הקהל השני ישמח לדעת שלשלל האביזרים שמאפשרים לחבר את הגופרו למקומות שונים הצטרף רחפן הקארמה, שמשווק בשבועות האחרונים גם בישראל (מספר חודשים אחרי שחזר למפעל למקצה תיקונים בגלל תקלות, ושב לחנויות).
השלט - לא צריך לסמוך על הסמארטפון. לקארמה יש שלט משלו, עם מסך מגע (שבהיר ונראה טוב יותר מסמארטפונים גם בשמש) ושני ג'ויסטקים שמזיזים את הצירים. אם הטסתם כבר רחפן - תצטרכו 10 שניות ללמוד אותו. אם לא - אז כמה דקות ואתם מבינים.
עוד בשלט - כפתורי שליטה במצלמה - מעבר בין מצבים, סיבוב המצלמה למטה ולמעלה (רק על ציר אחד) וכפתור צילום. כל המידע נשמר בכרטיס הזכרון שעל גבי מצלמת הגופרו (5 או 6, וגם 4 עם מתאם מיוחד) שרכובה על הרחפן. אפשר לשלוט עליו ממרחק של עד 3 ק"מ, אבל זכרו שלפי הנחיות רת"א (רשות התעופה האזרחית), אתם צריכים להיות בקשר עין עם רחפנים.
המראה - שני כפתורים ונגיעה במסך, והרחפן באוויר. יש השהיה בהדלקה שלו, עוד השהיה בהמראה והחלקה של האצבע - זה בהחלט מונע מהרחפן לטוס לכם סתם באמצע החדר בלי שאתם מוודאים שאתם רוצים להמריא. מצד שני, זה יכול לעכב אתכם.
תעופה - הגופרו עומד יציב בשמים וטס במהירות עד 56 קמ"ש (אבל אפשר להגביל אותו), ומתמודד היטב עם רוחות. הצילום בכל מקרה נשאר מאוד יציב בזכות הגימבל הפנימי שמייצב את המצלמה. הסוללה שלו מחזיקה בין 17 ל-20 דקות.
חיישנים - אין לו. וזה לא כיף. תצטרכו להיזהר ממכשולים כמו עמודי חשמל, עצים, קירות ושלל עצמים שניצבים לגובה בין מקום ההמראה שלכם לאזור הצילום.
נחיתה - הקארמה יודע, בלחיצת כפתור, לחזור למקום שממנו הוא המריא (בערך, גילינו סטיות של כמה ס"מ לכאן או לכאן) או לחזור אליכם - כלומר לזהות איפה נמצא השלט שלו. ככה הוא יכול גם לעקוב אחריכם.
נייד - הרחפן שוקל קילו, הזרועות שלו מתקפלות, ובשביל לסחוב אותו ואת כל הציוד הנלווה (סוללה נוספת, מטען, שלט, מצלמה, וגימבל) תצטרכו את המזווה שאפשר לשאת גם על הכתפיים.
גימבל - ובכן, הערכה המלאה מגיעה עם KARMA GRIP - ידית שמייצבת את הגופרו באופן מצוין, כך שגם אם אתם אנשים שרועדים (וזה קורה כשעושים ספורט אתגרי), הצילום ייצא יישר לחלוטין.
מחיר - ערכת GoPro KARMA כולל HERO6 Black עולה 6,299 ש"ח. ערכת GoPro KARMA ללא מצלמה – 4,599 ש"ח.
המסקנה העיקרית מהשבועיים שבהם הטסתי אותו: כרחפן, יש לו עוד הרבה ממה ללמוד ממתחרים - בתחום החיישנים, חיי הסוללה והמהירות. טוב, במתחרים אפשר להגיד את השם המפורש DJI. כאביזר לגופרו שמוסיף לו עוד זוויות צילום (ועוד איזו זווית צילום - עשרות מטרים מעליכם בשמיים - שזה מה שמותר) - הוא בהחלט מבטיח ומקיים.