המועצה לצרכנות והרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה תוקפות בחריפות את חברת פלאפון על אופי הפיצוי שהציעה ללקוחותיה, בעקבות התקלה שתרחשה בחודש שעבר, ואומרות כי  לא מדובר בפיצוי אמיתי. יתכן מאוד שרבים מהלקוחות לא מימשו את הפיצוי, מאחר שהחברה הגבילה אותם ברישום לתשעה ימים בלבד, שלאחריהם ההרשמה נסגרה.

בסוף חודש מארס ביום שני בבוקר אירעה תקלה ברשת חברת 'פלאפון' בעקבות שריפה שגרמה לפגיעה במתג החברה בפתח תקווה. לקוחות לא יכלו לקיים שיחות או להתחבר לאינטרנט הסלולרי. תיקון התקלה המלא נמשך מספר ימים, שבהם עדיין היו לקוחות שסבלו מניתוקים. פלאפון דיווחה לתקשורת מדי יום על התקדמות התיקונים והבטיחה, כבר ביום התקלה, כי יינתן פיצוי.

כשבוע לאחר שהתקלה התרחשה, ב-27.3, חברת פלאפון הודיעה שהפיצוי שעליו החליטה יהיה אחד משלושה לבחירת הלקוחות: 20 גיגה של גלישה בארץ למשך חודש ימים, חבילת מוזיקה וטלוויזיה: סופר טי.וי מיוזיק או 500 דקות שיחה מהארץ לעשרות יעדים ברחבי העולם. פלאפון גם הודיעה אז כי ההצטרפות להטבה התאפשרה רק עד 3 באפריל בחצות, ולאחר מכן האריכה את התוקף ביומיים. 

אך אם לקוח פספס את ההודעה שפורסמה בכלי התקשורת, היה בחו"ל או לא הספיק לממש את ההטבה במגבלת הזמן הזאת, כעת אין לו שום אפשרות לממש את הפיצוי שניתן ללקוחות, אם אם סבלו מנזקים גדולים כתוצאה מחוסר התקשורת.

חברת פלאפון (צילום: חדשות 2)
מרכז שירות של חברת פלאפון|צילום: חדשות 2

"ראוי היה לתת פיצוי אמיתי ולא שירות מיותר" 

"התקלה בפלאפון פגעה במגוון רחב של שירותי החברה שעליהם מנויים הצרכנים", אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, "הפיצוי לצרכנים צריך להיות באותו ממשק עצמו שבו נפגע כל צרכן וצרכן משום שאחרת אין בפיצוי כדי לפצות את הצרכן הספציפי על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לו. שלושת סוגי הפיצויים שמציעה פלאפון אינם שירותים הכרחיים שמשרתים בהכרח את כלל הצרכנים ולפיכך לא יהיה זה עבורם בחזקת פיצוי",

פלג מוסיף כי  "ראוי היה שפלאפון תבחר לפצות את לקוחותיה בדרך שבאמת תאפשר פיצוי אמיתי ללקוח ולא שירות שהוא מיותר עבורו. במקרה של לקוחות המצויים בתכניות הכוללת שיחות וחבילת גלישה, אנו דורשים פיצוי כספי לצרכנים או זיכוי בחשבונית".

"לא מדובר בפיצוי אלא בהסדר קופונים"

אתם יכולים להגיש תביעות נגד פלאפון, לפי הרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה, שתוקפת בחריפות את מסלול הפיצויים שהציעה פלאפון.

מהרשות נמסר: לא מדובר בזיכוי כספי לחשבונות הלקוחות אלא בהצטרפות לתוכניות מאוד מסוימות של החברה. סוג פיצוי כזה הוא לא פיצוי מבחינתנו אלא יותר הסדר קופונים שיש בו להיטיב עם החברה יותר מאשר עם הלקוחות.

"הצטרפות לאחר התכניות המוצעות הוא קידום מכירות של פלאפון עצמה באצטלה של 'פיצוי' שכן מן הסתם לא כל הלקוחות בכלל זקוקים להם או מעוניינים בהם. לקוח עשוי להירשם לאחת התכניות ולעשות בה שימוש רק כדי לא לפספס את ה'פיצוי'. פרק הזמן להרשמה הינו קצר מאוד וצרכן אשר לא נרשם במועד זה נותר לכאורה ללא הסדר הטבה. יחד עם זאת יש לציין, כי הפיצוי המוצע על ידי חברת פלאפון אינו מעשה בית דין. צרכן זכאי להגיש תביעה אישית באשר לנזק שנגרם לו ולדרוש פיצוי. כמובן שהסדר זה אינו חוסם מהגשת תביעות ייצוגיות".

 

פלאפון: פעלנו בשקיפות, ופיצינו גם את מי שלא נפגע

מהחברה נמסר: "פלאפון פעלה בשקיפות לאורך כל תקופת תקלת הרשת. החברה הודיעה כבר ביום התקלה הראשון על כוונתה לפצות את כלל הלקוחות, ועמדה בהתחייבותה. יתרה מזאת, החברה העמידה לרשות לקוחותיה מספר הטבות, ואפשרה לכל לקוחות החברה להצטרף אליהן,גם ללקוחות שלא חוו את התקלה. משך הרישום שעמד על שבוע ימים, פורסם מראש וצוין אף בהודעות לעיתונות ובאתר החברה. למרות זאת, החברה האריכה את מועד הרישום, ואפשרה ללקוחות להירשם להטבות עד ליום 5.4. כל ההטבות מתנתקות עם סיום ההטבה, ללא חיובים נוספים".