ל', תושבת השרון. תבעה את חברת התעופה ישראייר על 30 הודעות ספאם שקיבלה ודרשה פיצוי של 37 אלף שקלים - אלף שקל לכל הודעה על פי החוק, ופיצויים נוספים. אך ל' תשלם לחברה 3,000 שקל, כך קבע באחרונה הרשם הבכיר בבית משפט השלום בהרצליה, צחי אלמוג.
לפני כשנה ל', הגישה תביעה נגד ישראייר בטענה שהיא ביקשה להסירה מרשימת התפוצה של חברת התועפה, המשיכה לקבל למייל שלה 30 הודעות ספאם. לדבריה, היא שיגרה הודעת הסרה אבל לא זכתה למענה והמשיכה לקבל הודעות ספאם.
ל', שיגרה מכתב לחברה בו ביקשה להסיר מרשימת התפוצה שלה אבל גם זה לא עזר, לטענתה. "פניתי אליהם בכל דרך אבל לא זכיתי למענה", טענה ל'. חברת ישראייר הגישה כתב הגנה בו טענה כי ל' היא לקוחה ותיקה של וקונה ממנה באמצעות האינטרנט. "היא מסרה את פרטיה ואישרה קבלת הודעות שיווקיות ממנה", כתבו בישראייר.
ל' תבעה לפני כן את החברה על כך ששיגרה לה הודעות ספאם לטלפון הסלולרי שלה והתביעה הסתיימה בהסכם פשרה. "במסגרת התביעה הקודמת ל' לא העלתה את עניין קבלת הודעות לדואר האלקטרוני שלה ולא ביקשה את הסרתן מרשימת הדיוור שלה", טענו בחברה.
הרשם הבכיר, צחי אלמגור שדן בתיק החליט לדחות את התביעה של ל' ולחייב אותה לשלם לישראייר הוצאות משפט בסכום של 3,000 שקל לאחר שהגיע למסקנה שהיא נתנה את הסכמתה לקבלת דברי דואר פרסומיים מהחברה.
השופט ציין כי בהודעות ששיגרה הנתבעת לתובעת ל', ישנו קישור ברור ובולט להסרה ובכך מבחינה את קיימה את הוראות החוק. השופט ציין בפסק הדין, כי ל' לא סיפרה בעדותה כי לא לחצה על הקישור מחשש לווירוסים.
"הוכח כי היא ביצעה הזמנות אצל הנתבעת ולכן לא היה יסוד לחשש שכן בעצם ביצוע הזמנות ומסירת אמצעי תשלום יש לראותה כפי שסומכת על אתר הנתבעת", הדגיש השופט, "הגעתי למסקנה כי התובעת נתנה הסכמתה לקבל דברי דואר פרסומיים מהנתבעת. התרשמתי שהתובעת לא נהגה בגילוי נאות ובתום לב ולא גילתה בכתב התביעה כי ביצעה הזמנות אצל הנתבעת וכי מסרה את פרטיה והיא ניסתה לשוות לתביעתה חזות משל הודעות הדוא"ל נחתו עליה משמיים".