רכשתם חבילת גלישה מהירה ויקרה אבל האינטרנט הביתי עדיין מקרטע? אתם לא לבד. כבר תקופה ארוכה מנסה משרד התקשורת למצוא דרך לוודא כי לקוחות אכן יקבלו את מהירות הגלישה עליה הם משלמים ושאותה החברות אמורות לספק. חברות התקשורת מצדן, טוענות כי מהירות גלישה היא עניין סטטיסטי שמשתנה לפי גורמים רבים כמו למשל עומס הגולשים בנקודת זמן או מרחק מהמרכזת, ולכן לא ניתן להתחייב למהירות גלישה.

אישה משועממת מול מחשב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
בתוך 30 יום, חייבת כל אחת מהחברות להודיע בכתב לכל לקוח, מה מהירות הגלישה שעליה הוא משלם|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

 

את הפער בהחלט ניתן לראות: על פי דו"ח בזק האחרון, מהירות הגלישה הממוצעת של הלקוחות שלה עומד על 17.3 מגה-ביט לשנייה. על פי דו"ח HOT, לקוח ממוצע שלה גולש במהירות 28 מגה-ביט לשנייה.

מול המספרים המרשימים הללו, מהירות הגלישה האמיתית, כפי שמדדה החברה הבינלאומית אקמאי, עומדת בישראל על 7 מגה ביט לשנייה בלבד. המדידה של אקמאי מתבצעת עם קבצים אמיתיים ובסיס לקוחות גדול, ולכן נחשבת אמינה במיוחד. כלומר, הלקוחות משלמים על מהירויות גבוהות באינטרנט, אך בפועל גולשים במהירות נמוכה יותר.

אתמול (ג'), פירסם משרד התקשורת תיקון לרישיונות חברות שעוסקות בתשתית ואספקת אינטרנט - בזק, HOT וכל ספקיות האינטרנט. על פי התיקון, בתוך 30 יום, חייבת כל אחת מהחברות להודיע בכתב לכל לקוח, מה מהירות הגלישה שעליה הוא משלם. החברות יצטרכו בנוסף, וזה החידוש, להתחייב בפני הלקוח לקצב גלישה מינימלי, או "מזערי", בלשון משרד התקשורת.

החברות יצטרכו להתחייב בפני הלקוח למהירות כזו, הן בהורדה והן בהעלאה של קבצים (Download ו- Upload, א"ז). כבר באמצע 2012 ניסה מנכ"ל משרד התקשורת דאז, עדן בר טל, להעביר רפורמה כזו, אך הנושא ירד מסדר היום והנה לפתע, בלי דיון מקדים או שימוע בנושא, התיקון המחייב לרישיונות החברות, הופיע באתר משרד התקשורת. בתיקון נכתב בנוסף: "הפרסום (ללקוח) יכלול בנוסף גם הודעה מפורשת ובולטת כי לשם ניצול הקצבים המפורטים על המנוי להזמין בנפרד מספק אינטרנט שירותי גישה לאינטרנט בקצבים תואמים".

הכתבה המקורית באתר TheMarker

וגם:
>> מהירות מינימום באינטרנט? רפורמה מיותרת
>> רוצים להצטרף לאלפיון העליון? 
לכו להיות בנקאים