הממירים של הוט נוטים לגרום נזק לטלוויזיות אליהן הם מחוברים - כך עולה מדיווחי משתמשים, שלפי תחקיר של "צינור לילה" ששודר אמש מתארגנים עתה לקראת תביעה ייצוגית נגד החברה.
במערכת NEXTER נצברו במהלך ששת החודשים האחרונים תלונות של כמה וכמה משתמשים, שסיפרו על נזקים שנגרמו למסכי הטלוויזיה שלהם בעקבות שימוש בממירים מסוג "מג'יק HD", הידועים גם בממירים המקליטים.
המשתמש י' סיפר כי לאחר שהזמין טכנאי של יצרנית הטלוויזיה שלו בעקבות תקלה, הוא נדהם לגלות שהטכנאי ידע מייד כי הסיבה לתקלה היא ממיר המג'יק HD של הוט. "הוא אפילו כתב על החשבונית שהפעם הוא תיקן לי את זה בחינם, אך בפעם הבאה הוא יחייב אותי בתשלום", הוא אמר ל-NEXTER.
המשתמש א' סיפר לנקסטר כי לאחר תקלה דומה הוא חיבר את הממיר של הוט לשקע אחר בטלוויזיה, שפגע באיכות הצפייה והשאיר את השקע התקול כאשר הוא בלתי ניתן לשימוש עבור חיבור אביזרים כגון מכשירי DVD וקונסולות משחקים.
הסיבה לתקלה, כך עלה מהשיחות עם הלקוחות והטכנאים, היא נטייה של המכשיר "לחשמל" את שקע ה-HDMI בטלוויזיה - שקע הנחשב לסטנדרט לחיבור וידאו דיגיטלי בשנים האחרונות. בעת קפיצת מתח, האות שנשלח מהממיר למסך גורם נזק לשקע והופך אותו לבלתי שמיש, גם עבור הממיר וגם עבור מכשירים אחרים בעלי חיבור זהה.
לאחר מספר שיחות כאלו, בהן הובהר כי בכל פנייה למעבדה מתקבלת התשובה לפיה מדובר בבעיה מכרת, פנינו לחברות המשווקות בארץ מכשירי טלוויזיה כדי לשאול מדוע, אם כן, הן אינן עושות דבר בעניין - החל מפרסום אזהרות לציבור מפני השימוש בממירי המג'יק HD ועד תביעה נגד הוט על התיקונים שהן מממנות לפנים משורת הדין על נזקים שנגרמו מהציוד שלה.
יבואני הטלוויזיות, למרבה הפלא, לא היו מוכנים להגיד על הוט מילה רעה. מקורות בחברות אלו אמרו לנו כי הם מכירים את הבעיה, אך לא היו מוכנים להתייחס אליה מעבר לכך. רק הטכנאים עצמם ומעבדות שאינן שייכות ליבואניות מדברים על הנושא בפתיחות ומתפלאים מכך שהוט ממשיכה למכור את הממירים הפגומים כרגיל.
בינתיים, ממשיכים לקוחות לפנות להוט ולמעבדות ברחבי הארץ בעקבות התקלות שגורם הממיר ולעתים קרובות לשלם מאות עד מעל אלף שקל לתיקון. בעת השקת הממיר החדש של הוט, "פייבר-בוקס", אף נרמז כי החברה וידאה כי הוא חסין מתקלות דומות ל"מג'יק HD".
חברת הוט מסרה בתגובה: "מדובר בממיר פופולרי המשרת מנויים רבים באופן תקין ולאורך זמן. החברה מייחסת למקרים הללו את מלוא הרצינות. אנו מטפלים בכל תלונה הנוגעת לממיר, ומחוייבים לפתור כל בעיה לשביעות רצונם של לקוחותינו. מנכ"ל HOT אילן צחי הנחה את הגורמים הרלבנטיים בחברה לטפל בכל מקרה ומקרה, עד לפתרונו המלא".