מבצעי "יום שישי השחור" ממשיכים למשוך את הישראלים לקנות ברשת: ביום שישי האחרון הזמינו הישראלים 90,000 פריטים מאיביי - עלייה של 81% לעומת הממוצע היומי בחודש האחרון, כך פרסם היום אתר המסחר. בממוצע, בכל שנייה הוזמן פריט באתר על ידי ישראלים.
הקטגוריות הפופולאריות ביותר היו:
1. סמארטפונים - 600
2. שעוני יד - 1,500
3. מעילים וז'קטים - 1,500
4. שרשראות ותליונים - 1,000
5. מוצרי איפור - 2,500
6. מוצרים לציפורניים - 2,500
המוצרים הפופולאריים ביותר היו: תיק ב-94 שקלים, סטרימר אנדרואיד ב-96 שקלים וסט כבלים ומטען למצבר רכב ב-40 שקלים.
הפריט היקר ביותר שהזמין ישראלי דרך איביי ביום המבצעים היה רכב מיני קלאסי מודל 1989 ב-6,500 דולר.
בנוסף לסיכום יום המבצעים השנתי הגדול ביותר, פרסמה איביי ישראל גם תוצאות של מחקר שערכה בנושא הקניות ברשת. הסקר נערך עבור החברה על ידי ברודרמן-דיקמן ו-iPanel במהלך חודש ספטמבר בקרב 500 ישראלים בגילאי 18-70, ובדק את התפיסות של ישראלים לגבי קנייה בקניון לעומת קנייה ברשת.
ישראלים אוהבים לקנות גם בקניון וגם ברשת: 97% מהנשאלים קנו בשנה האחרונה בקניון, ו-95% קנו במהלכה ברשת.
63% מאמינים שקנייה באינטרנט משתלמת יותר מאשר בקניון, ושהפרש המחיר הממוצע הוא יותר משליש (35%). למרות זאת, 62% מהקניות מתבצעות בקניון ורק 38% ברשת, וההוצאה בקניון גבוהה מעט מההוצאה ברשת - 460 שקל לעומת 440 בממוצע לכל קנייה. גם תדירות הקניות בקניון גבוהה יותר מקניות ברשת - 3.5 פעמים בחודש לעומת 2.8 פעמים בחודש, בהתאמה. לכן, בחישוב שנתי הפער בין ההוצאות בקניון ובאינטרנט הוא 30% לטובת הקניון.
אחד היתרונות של קניות ברשת לדעתם של הישראלים הוא מניעת בזבוז: 81% דיווחו שקניות ברשת בדרך כלל לא עוברות את התקציב המתוכנן, לעומת רק 40% שהצליחו לשמור על מסגרת ההוצאה המתוכננת בעת קנייה בקניון. אחד הגורמים הדומיננטיים לאי העמידה בתקציב בעת סיבוב בקניון הוא ילדים שמתחננים שיקנו להם כל מיני מתנות לא מתוכננות.
"המחקר שלנו מראה שהישראלים נהנים מאוד לבקר בקניונים ורואים בהם מקומות לבילוי ופנאי, בנוסף למקומות שבהם עורכים קניות", אמר מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, אלעד גולדנברג. "לעומת זאת, חוזקתו של האינטרנט טמונה בהיצע המוצרים המגוון וחיסכון כספי, שני פרמטרים משמעותיים לצרכנים הישראלים".