תשמרו על האייפון שלכם: לפני כשלושה שבועות פתחה ענקית הטכנולוגיה מוקד שירות בעברית שפועל דווקא מאתונה, יוון, ואמור לתת שירות לישראלים. למי הוא מיועד? - קניתם אייפון והוא נשבר או ננעל לכם, המקבוק הפסיק להגיב? בדיוק בשביל דברים כאלה, לתת תמיכה מרחוק לכלל מוצרי אפל. את מספרי הטלפון ניתן למצוא באתר אפל.
המוקד החדש נחשף לראשונה בקהילת אפל הגדולה בישראל ״משתמשי iOS בישראל״, ואם תרצו לקבל תמיכה תאלצו להמתין הרבה מאוד זמן על הקו. בדף הפייסבוק צצו לאחרונה מספר תלונות על זמני המתנה ארוכים מהרגיל, והחלטנו גם אנחנו להתקשר למוקד. להגנתם נאמר שלפחות המוזיקה מצוינת והנעימה את זמנינו.
עד שקיבלנו מענה אנושי עברו לא פחות מ-58 דקות, וזה אחרי ששיחה אחת התנתקה באופן פתאומי אחרי 20 דקות. ולמי שפשפס, את הניסיון לפנות למוקד התמיכה צילמנו גם בשידור חי בעמוד הפייסבוק של נקסטר.
אז מה החוק אומר? החוק הישראלי מחייב לתת מענה ללקוח תוך 3 דקות, ואפשרות לשיחה חוזרת עד 3 שעות. מבדיקה שעשינו מול המועצה הישראלית לצרכנות נאמר לנו כי החוק לא חל על חברה כמו אפל, בין אם היא בארץ ובין אם היא ביוון, אלא רק על ספקי שירותי תקשורת (אינטרנט, סלולר, טלפון קווי, כבלים, לווין), ספקי מים חשמל וגז, וספקי שירותי רפואה.
מאפל לא הגיבו לדברים.