נחמיה, איש עסקים מירושלים, רכש לפני כשנה שעון אפל ורצועה מגנטית עבור 2,898 שקלים. הוא לא ציפה שתוך יומיים בלבד הרצועה תיקרע – והשעון ייפול על הרצפה וייסדק.
"בקושי השתמשתי בו. פתאום באמצע ההליכה הרצועה נקרעה, המגנטים נפלו והשעון נפל על הרצפה", שיחזר בשיחה עם NEXTER. "זה די הפתיע אותי. רצועה חדשה, שעון חדש. הייתי בהלם".
נחמיה ניגש לחנות איידיגיטל בעיר וביקש מהמוכר לתקן את השעון או להחליפו בחדש, אך נתקל בסירוב. "סיפרתי לאחראי בחנות את כל מה שקרה, וביקשתי שייקחו אחריות ויתקנו את השעון על חשבונם. הסברתי לו שהיה פגם ברצועה שהם מכרו לי וזה גרם לשעון ליפול לי מהיד. הוא טען שזו בעיה שלי, כי השבר במסך הוא לא במסגרת האחריות", שיחזר. "אמרתי לו בהגינות רבה שאני מוכן להשתתף בחלק מעלות התיקון, אבל הוא לא היה מוכן לשמוע אותי. הוא טען שזו בעיה שלי, שהרצועה שרכשתי מהם היא לא מקורית ושלא של אפל, ושאני אשם במה שקרה. הבנתי שאין עם מי לדבר והחלטתי להגיש תביעה".
צוות החנות הפנה את נחמיה לשירות הלקוחות של איידיגיטל, שם הודיעו לו שלא יתקנו את המסך ולא יחליפו את השעון. הוא החליט להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בצירוף הקבלות על השעון והרצועה, במטרה לקבל בחזרה את מלוא הסכום – לצד פיצוי על עוגמת הנפש.
בכתב התביעה שהגישה איידיגיטל נטען כי הנזק לשעון נגרם מרשלנות של הלקוח. עוד טענה המשווקת של אפל כי לא מדובר ברצועה המקורית של החברה – אך לצד זאת, מדובר ברצועה שנמכרת בתדירות גבוהה וללא תקלות בולטות. "התובע מנסה להתעשר על חשבוננו", המשיכו בחברה. "הסכום שתבע גבוה מעלות השעון שרכש אצלנו".
הרשמת הבכירה עדי בר-טל קיבלה את התביעה וחייבה את איידיגיטל לשלם לנחמיה 3,448 שקלים עבור השעון והרצועה, כולל הוצאות משפט בגובה 500 שקלים.