טעות במספר טלפון עלתה לרשת הביגוד "פוקס" ביוקר. הרשת שיגרה במשך שנה 73 מסרונים לטלפון של ש', עורכת דין ממרכז הארץ, למרות שכלל לא הייתה לקוחה של החברה ולא חברה במועדון הלקוחות.
ש' פנתה לרשת ודרשה לקבל פיצוי כספי - ופוקס הסכימה לשלם לה 5,000 שקל בלבד. העו"ד החליטה להגיש תביעה נגד החברה לבית המשפט השלום בפתח תקווה ודרשה מהרשת לשלם לה פיצוי של 73,000 שקל (1,000 שקל לכל מסרון ספאם). לדבריה, המסרונים נשלחו לסמארטפון שלה משבעה מספרי טלפון שונים, והדבר מזכה אותה על פי החוק בפיצוי, שכן מדובר בספאם.
רשת פוקס הגישה כתב הגנה, בו טענה כי ש' חשפה בניגוד כללי האתיקה המקובלים את פרטי המו"מ שלה איתם, תוך הצגת מידע מסולף ושקרי. עוד טענה החברה כי לגופו של עניין, הרשת שולחת הודעות פרסומיות אך ורק לחברי מועדון אשר נתנו את הסכמתם המפורשת ופרטיהם נמצאים אצלה.
מבדיקה שערכה הרשת עולה כי נפלה טעות הקלדה בעת הזנת מספר הטלפון של ע' - לקוחה של החברה - ובטעות הוזן מספר הטלפון של עו"ד ש'. לדברי החברה, מדובר בטעות בתום לב.
הרשת הביעה תמיהה כיצד ייתכן שש' קיבלה הודעות במשך שנה ולא טרחה לבקש להסיר אותה באופן פשוט מרשימת התפוצה. החברה אף האשימה את ש' כי בכך שלא טרחה לבקש את מחיקתה מרשימת התפוצה היא גרמה לרשת להפסיד 73 עסקאות פוטנציאליות, וכי לא הוכיחה בעלות על מספר הטלפון שלה.
ש' דרשה מבית המשפט להורות לחברה לפצות אותה, שכן היא הודתה במשלוח המסרונים מבלי לקבל רשות ממנה.
השופט אריאל ברגנר הטיח בפסק הדין ביקורת כלפי טענות פוקס, לפיה ש' גרמה נזקים לחברה בכך שצברה בסמארטפון שלה 73 הודעות שאינן מיועדות לה על מנת לעשות בהן שימוש סחטני. "ייאמר כבר עתה כי נדרשת עזות מצח רבה לטעון כי התובעת ש' היא זו שגרמה נזקים לנתבעת, וזאת כצעקת הקוזאק הנגזל... ברור כי מחדל ומעשה של הנתבעת הוא שגרם לרישום מספרה של התובעת במקום של אותה לקוחה עלומה ע', ועל כן אין על הנתבעת אלא להלין על עצמה בעניין זה. מחדל ומעשה גרמו לתובעת לקבל 73 הודעות בניגוד לחוק", הדגיש השופט.
יחד עם זאת, השופט ציין כי אכן השתכנע שמדובר בתום לב, ולכן החליט שלא לפסוק לטובת ש' את כל סכום הפיצוי שתבעה. במקום זאת, הוא פסק לטובת ש' פיצוי בגובה 29,200 שקל (400 שקל למסרון - מעט פחות ממחצית מסכום הגג שמאפשר החוק) וכן הוצאות משפט בסכום של 3,000 שקל.
מפוקס מנסר בתגובה: "במקרה המתואר, בית המשפט קיבל את טענת פוקס לפיה ההודעות נשלחו בתום לב. משום כך, הופחת הפיצוי משמעותית. פוקס סבורה כי על אף הפחתת הפיצוי, התביעה היתה צריכה להידחות.
התובעת היא עורכת דין שצברה את ההודעות בחוסר תום לב. בכוונת פוקס לערער על פסק הדין. פוקס מנהלת ומתפעלת מועדון לקוחות גדול, פועלת ותפעל תמיד על פי דרישות החוק המחייבות לרבות בכל הקשור לחוק הבזק".