יש לא מעט אנשים שעובדים בתחום המחשבים כמו טכנאים או אחראי תמיכה, אבל אנחנו בדרך כלל מתקשרים איתם רק כשיש לנו בעיות אמיתיות במחשב, ולא בהכרח שואלים אותם שאלות יומיומיות או מבקשים טיפים קטנים. אספנו עבורכם חמישה טיפים יעילים במיוחד. 

1. החליפו שרת DNS כדי לשפר את חוויית הגלישה

החיבור שלכם לאינטרנט איטי, תקוע או לא מגיב? יש לכך המון סיבות אפשריות, החל מבעיות בתשתית, דרך טראפיק מוגזם כמו שראינו בסגר הראשון, ועד לבעיות בראוטר שרכשתם. כל מוקדן מתחיל יציע לכם לנתק את הנתב מהחשמל ולהמתין שתי דקות, אבל יש עוד דבר אחד שאפשר לנסות: לשנות את שרת ה-DNS שלכם (Domain Name Server). מדובר בשער שלכם לרשת, או בשפה מקצועית: המערכת ש"ממפה" את הרשת, וממירה את כתובות ה-IP של כל האתרים לפורמט שכולנו מכירים. כברירת מחדל, כולנו מחוברים לשרת ה-DNS של ספקית האינטרנט; אך לפעמים השער הזה עמוס, בעייתי או זקוק לריענון. אפשר להשתמש בכלי החינמי של גוגל, Namebench, כדי לבדוק מה הבעיה ולהבין איך אתם יכולים לעבור לשרת DNS יעיל יותר.

2. וודאו שהמדפסת שלכם לא שומרת מידע רגיש

כמו כל מכשיר, גם המדפסת שלכם שומרת את המידע הנחוץ לה. רובו אמנם נמחק מיד עם הדפסת המסמך או השלמת המשימה, אך ישנן מדפסות משולבות שנוטות לאחסן את המידע שלכם. אם אתם מדפיסים מסמכים רגישים שמכילים פרטים כמו מספר כרטיס אשראי או דוחות של מס הכנסה, כדי לוודא שאתם לא משאירים עקבות מיותרות. אז איך מוחקים את המידע הזה? עושים הארד ריסט למדפסת. כל מה שאתם נדרשים לו זה רק להוציא אותה מהחשמל למעט זמן או ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה. 

3. זורקים מחשב? הרסו את הכוננים הקשיחים שלכם, פיזית

מחיקה של מידע רגיש מההארד דיסק במחשב לפעמים לא מספיקה בשביל להיפטר ממנו, ואנשים מיומנים עדיין מסוגלים לשחזר חלק ממנו. אם אתם זורקים את המחשב לפח או ממחזרים אותו, כדאי להוציא את הכונן הקשיח ולהרוס אותו מבחינה פיזית – לדרוך עליו, לקדוח בו חורים, להכות בו עם פטיש, כל מה שיוודא שאיש לא יוכל להשתמש בו.

4. המחשב שלכם ישן? קחו אותו לניקוי רעלים

מחשבים אמנם נוטים להפוך לאיטיים יותר עם הזמן, אבל אפשר לסייע להם לרוץ מהר יותר. במחשבי ווינדוז למשל, כדאי להקפיד להפעיל את המחשב מחדש, להסיר את התוכנות שאתן לא משתמשים בהם, להעביר את כל התמונות והסרטונים לאחסון בענן, לערוך איחוי לכוננים קשיחים, לוודא שהאנטי וירוס שלכם עובד טוב - וכן, גם לפרמט. לא רוצים לפרמט את המחשב או להפעיל אותו מחדש? אין מה לעשות, תיאלצו לחסוך ולרכוש אחד של אפל. 

5. שכחתם את הסיסמה לווייפיי? יש פיתרון

תראו, אנחנו הכי בעד סיסמאות ארוכות עם כל סוגי התווים האפשריים, אבל אי אפשר לזכור אותן בעל פה. הגיעו אליכם אורחים ואתם לא מוצאים את הפתק שבו רשמתם את הסיסמה לאינטרנט? יש מספר פתרונות. ניתן למצוא את הסיסמה אי שם בהגדרות הרשת של המחשב; לעתים היא כתובה על גב הראוטר שלכם, אם לא שיחקתם עם ההגדרות אלא חיברתם לחשמל ונסעתם; ובמקרה הכי קיצוני, אפשר לדחוף סיכה קטנה בחור הקטן שנמצא ליד החיבורים בגב הראוטר. מדובר במקרה קיצון שיאפס את כל המידע של הרשת, ותצטרכו להחזיק את הסיכה בפנים במשך 15 שניות.