הטור השבועי של עמית לביא עם הידיעות המעניינות והחשובות שאולי פספסתם.

6 שניות או 15: איך אתם מעדיפים את זה?

חתול, gif
בקרוב באינסטגרם

כל שבוע אני אומר לעצמי שהשבוע אני לא אכתוב על פייסבוק ואתמקד ברשתות חברתיות שוליות ובטכנולוגיות גיקיות מעניינות וכל שבוע מחדש פייסבוק מפתיעה באיזה הכרזה שאי אפשר להתעלם ממנה.

השבוע כמובן שייך לאינסטגרם שהשיקה בקול תרועה רמה את האפשרות לצלם וידיאו באמצעות הרשת החברתית הפופולרית. אינסטגרם מנסה להפוך את חווית צילום הווידיאו לדומה ככל שאפשר לחוויית צילום התמונה המוכרת שלה עם וידיאו באורך של 15 שניות, פילטרים וחווית שיתוף קלילה.

ההשוואות ל-Vine, אפליקציית הווידאו של טוויטר שצוברת תאוצה לא אחרו להגיע. ההבדל העיקרי באפליקציות עצמן הוא אורך הווידאו. בעוד ש-Vine מאפשר עד 6 שניות של וידיאו, אינסטגרם הגבילה את האורך ב 15 שניות. ההבדל, שניראה אולי קטנוני הוא למעשה מהותי.

בואו לפייסבוק של נקסטר

6 שניות הן זמן מאוד מאוד קצר, זמן שקשה להעביר בו מסר באופן ספונטני. על מנת ליצור וידאו מעניין ב- 6 שניות יש לעבוד לא מעט דקות לפני כן על תסריט ולדעת בדיוק מה אנחנו רוצים לפרסם. Vine בסופו של דבר מיועדת לאנשים שרוצים לבטא את עצמם בצורה יצירתית ומוכנים להשקיע זמן ומאמצים בשביל זה.

אינסטגרם, בדומה לחברת האם פייסבוק, מיועדת לכולם. באינסטגרם לא רוצים שאנשים יתאמצו לחשוב איזה סיפור הם רוצים לספר אלא שיספרו את הסיפורים שלהם בצורה הכי פשוטה. 15 שניות, זה המינימום שבו ניתן לספר סיפור בצורה פשוטה. בדיוק כפי שעשתה בתמונות, אינסטגרם נותנת לכל העולם את האפשרות לשתף את הרגעים החשובים בחיים שלהם, רק בווידאו.

באמצעות אינסטגרם לא צריך להתאמץ לצלם וידאו שייראה נהדר – האפליקציה מספקת פילטרים חדשים ומרשימים ובנוסף גם מציגה מנוע מיוחד המייצב קטעי וידאו בצורה משמעותית, אבל בסופו של דבר, בשני קליקים ניתן להעלות קטעי וידאו שנראים חצי מקצועיים לאינסטגרם ואפילו עוד יותר חשוב, לפייסבוק.

ופה נעוץ עוד הבדל משמעותי – פייסבוק. שיש לך את אמצעי התפוצה המוצלח והגדול ביותר בעולם לא משנה מה תעשו, תקבל חשיפה הרבה יותר גדולה מכל המתחרים. שימו לב כיצד ניראה וידאו שמפורסם בפייסיבוק מאינטסגרם לעומת וידיאו שמפורסם ב- Vine.

קצת מספרים

אפשרות הווידאו אמנם עדיין לא זמינה לכולם, אבל אלה שכבר קיבלו את העדכון העלו לפי הפרסום הרשמי של אינסטגרם מספר פנומנלי של 5 מיליון סרטונים בתוך 24 שעות בלבד שזה אומר 40 שעות של וידאו בדקה. המספרים האלו נראים לכם קצת מוכרים? זה לא במקרה. שיוטיוב רוצה להראות כמה היא חזקה, היא מספרת כמה שעות וידאו הועלו אצלה בדקה, מאה שעות בדקה בספירה האחרונה.

הסרטון הכי אהוב באינסטגרם (עד כה)

ועוד פרט טריוויה מעניין, הראשון שעבר את מיליון הלייקים לסרטון אינסטגרם, הוא הזמר ג'סטין ביבר, כאן תוכלו לראות מה כולם כל כך אהבו. מגיע לו?

 

בישראל הצטיין עפר שכטר עם סרטון מוצלח במיוחד בשם "מטקות אנושיות" (בינתיים לא מיליון לייקים, אבל קרוב, 5,000 לייקים).

 

אינסטגרם היא היוטיוב של פייסבוק

זוכרים את הסלוגן של יוטיוב בהתחלה Broadcast Yourself? ובכן, יוטיוב כבר מזמן הפסיקה להיות מקום בו אנשים מתקשרים את חייהם לעולם. הסיבה היא פשוטה - החברים שלהם לא שם, הם בפייסבוק. וידאו אינסטגרם הופכת להיות הנשק החדש של פייסבוק במלחמתה נגד גוגל. היום זה סרטונים מעוצבים של 15 שניות, ומחר זה תוכניות טלוויזיה ופרסומות.

פייסבוק קנתה את אינסטגרם בזול

בתחילת ההכרזה במסיבת העיתונאים, סיפר קווין סיסטרום, מנכ"ל ומייסד החברה, שבאינסטגרם יש 130 מיליון משתמשים, 100 מיליון יותר משהיו לאפליקציה שפייסבוק קנתה אותה. 130 מיליון משתמשים פעילים, המתחברים לרשת פעם בחודש זה מספר עצום. למעשה, בקצב הגדילה הנוכחי, תעקוף אינסטגרם את טוויטר שלה כ-200 מליון משתמשים פעילים, בשנה הקרובה. השווי של טוויטר מוערך היום בכ-10 מילארד דולר. פתאום מיליארד הדולר ששילמה פייסבוק בעבור האפליקציה, נראים מחיר מציאה.

15 שניות, רק במקרה בדיוק באורך של פרסומת טלוויזיה?

לא נסיים בלי תאוריית קונספירציה קטנה של האתר QUARTZ שמיד אחרי ההכרזה על אפשרות צילום הווידאו באינסטגרם העלה כתבה תחת הכותרת: "זה לא מקרי שאורך סרטוני הווידאו החדשים של פייסבוק הם בדיוק באורך של פרסומת טלוויזיה".

1.1 מיליון אנשים מחפשים סטוצים בפייסבוק

Bang With Friends
באנג באנג

אל תספרו את זה להורים שלכם, אבל האפליקציה Bang With Friends, שעוזרת לכם למצוא חברי פייסבוק שלכם ללילה של תשוקה, הגיעה כבר ל-1.1 מיליון משתמשים

גוגל רוצה שנשתף גם חפצים עם חברים

במקרה או שלא במקרה, הודלף מסך של שירות חדש שגוגל עתידה לשחרר. מדובר בתוסף שיאפשר לנו לשתף חפצים עם חברים שלנו. השירות משתמש במעגלי החברים הידועים לשמצה של גוגל פלוס על מנת לסייע לנו ליצור רשימות של מוצרים שיש לנו או שאנחנו רוצים לקנות. לא ברור האם מדובר פה בדרך חדשה לנהל את החפצים אותם אנחנו מוכנים להלוות לחברים או דרך לספר לעולם איזה באיזה מוצרים אנחנו מעוניינים. מיסתורי ומאוד חדשני

ולמשהו אחר לגמרי – גם לשרקנים מגיעה הגנה בכל הקרבות שהם משתמשים בהם, מספיק לאפליה בשריון.

ולסיום, המתכון החדש לסרט להיט – לוקחים את הצעצוע האהוב ביותר על גיקים, צוחקים על כל גיבורי העל האפשריים ועושים מזה סרט באורך מלא. הקדימון לסרט של לגו פה, והוא ניראה יותר מעניין מסופרמן החדש בכבודו ובעצמו.

 

>> בשבוע שעבר: מה עושים בלי פורנו?

>> לכל הטורים של עמית לביא

*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק  ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.