וואטסאפ פירקה צוות שפיתח את הפרסומות לאפליקציה. את הפצצה הזאת הטיל וול סטריט ג'ורנל שציטט גורמים המקורבים לנושא.

פייסבוק הודיעה בשנה וחצי האחרונות, בדרכים ישירות ועקיפות, כי האפליקציה הפופולרית שלה תכלול פרסומות. התוכנית של וואטסאפ הייתה לשלב פרסומות בין הסטטוסים, אפשרות שדומה לסטוריז באינסטגרם, ובה מפרסמים תמונות שנעלמות אחרי 24 שעות.

וואטסאפ נרכשה ב-2014 בכ-22 מיליארד דולר ממייסדיה יאן קום ובריאן אקטון. שני המייסדים הבטיחו לעצמם ולמשתמשים שלא יהיו פרסומות בוואטסאפ ולתקופה מסויימת גבו דמי שימוש של דולר בשנה). הם פרשו בשנתיים האחרונות מהחברה על רקע החלטת פייסבוק לשלב פרסומות. קום עזב בשקט והחליף עם מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, מילות נימוס וברכות ולא הודה באופן רשמי שזו הסיבה. אך אקטון יצא באופן פומבי נגד פייסבוק ואמר שמכר את הפרטיות של המשתמשים שלו.

הקוד שנכתב ויועד לשלב את הפרסומות בוואטסאפ נמחק מהאפליקציה. זה לא אומר שפייסבוק ירדה מהרעיון לגמרי. על פי WSJ, הפרסומות כן ישולבו בסטטוסים, אך כרגע המיקוד עבר לפיתוח אפשרויות בתשלום עבור עסקים שמתקשרים עם לקוחות בוואטספ.

כך, למשל, תוכלו לקבל הודעות על הטיסות שלכם או על חבילה שמחכה בדואר בוואטספ, במקום בסמס, כאשר החברות ששולחות את ההודעות ישלמו עליהן. דרך נוספת היא להפוך את וואטסאפ לחנות מקוונת - כאשר תפנו לבית עסק, תוכלו גם לקנות ממנו מתוך האפליקציה.