אובר, חברת שיתוף הנסיעות הגדולה בעולם, השיקה מאפיין חדש באפליקציה שלה שמאפשר לנוסעים לבקש מראש כי נהגים לא ישוחחו איתם בזמן הנסיעה.
הכלי החדש, "מצב שקט" (Quiet Mode) שמו, הושק אתמול (ד') בארה"ב וזמין בינתיים רק בשירות הפרמיום של אובר, "אובר בלאק" (Uber Black). הנוסעים יכולים לבחור בין האפשרויות "מעדיפ/ה שקט" ו"שמח/ה לשוחח", או להשאיר את ההגדרה "ללא העדפה". עם זאת, נוסעים שיבחרו במצב שקט יצטרכו לשלם תוספת קטנה למחיר.
אובר העריכה כי האפשרות של נוסעים ליהנות משקט בזמן הנסיעה צפויה למשוך נוסעים רבים יותר לשירותי מכוניות הפרמיום, שכן הלקוחות יוכלו לנצל את הנסיעה כדי לעבוד, לבצע שיחות או פשוט לנוח. "אם אתם רוצים לענות על אי-מיילים או רוצים לנמנם, אתם יכול להשקיט את הנסיעה בלחיצה אחת. אם אתם במצב רוח לשוחח, זו גם אפשרות", נאמר בהודעת אובר.
"אנחנו מנסים ליצור בידול רב יותר בין מוצרי פרמיום לבין מוצרים רגילים כדי להגדיל את מספר הנסיעות", אמר מנהל המוצר של אובר, איידין רג'ר, בראיון לאתר החדשות טק-קראנץ'. לדבריו, האפשרות למצב שקט "היא משהו שאנשים כבר מבקשים זה זמן רב" - כפי שגם מעיד ריבוי המערכונים הקומיים המוקדשים לנהגים פטפטנים מדי.
מלבד מצב שקט, השיקה אובר מספר כלים חדשים נוספים שמאפשרים לנוסעים לבקש מבעוד מועד עזרה עם מזוודות או את הטמפרטורה המועדפת עליהם ברכב.
זהו השדרוג הראשון מזה מספר שנים של שירות הפרמיום של אובר, המבוסס על מכוניות מדגמי יוקרה כמו BMW סדרה 5 או קאדילק אסקלייד.
עוד ב-TheMarker
אילון מאסק לעובדי טסלה: "נשאר לנו מזומן ל-10 חודשים"
ה"מד מן" החדש הוא אנליסט בהיי־טק: הדור הבא של הפרסום בדיגיטל כבר כאן
מחירי הנסיעות בשירות הפרמיום אובר בלאק בארה"ב בדרך כלל יקרים כפליים מאלו של השירות המוזל אובר X, ויקרים פי שלושה ממחירי שירות הנסיעות השיתופיות (Uber Pool), לפי אתר The Verge.