בארץ זה אמנם לא הורגש, אבל בשנים האחרונות הפעילה מיקרוסופט את כל כובד משקלה בעולם המחשבים כדי למכור גם סמארטפונים - תחילה של נוקיה, שהריצו את הגרסה הניידת של ווינדוס, ולאחר מכן של עצמה, לאחר שקנתה את חטיבת הסלולר של נוקיה.
אבל זה נגמר. פיניטו. ז"ל. בסוף השבוע הודיעה החברה, במה שניתן היה לטעות ולחשוב למתיחת אחד באפריל, כי תמכור החל מה-21 לחודש את גלקסי S8 - הסמארטפון החדש של סמסונג, שמבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, שבה ניסתה מיקרוסופט להתחרות ללא הצלחה.
המכשירים שיימכרו בחנויות מיקרוסופט יעלו אותו מחיר כמו בחנויות אחרות - 750 דולר לגרסת ה-58 אינצ' ו-850 דולר לגרסת ה-6.2 אינצ' - אך יגיעו עם תוספות בדמות אפליקציות החברה שיותקנו עליהם מייד לאחר ההדלקה הראשונה והחיבור לאינטרנט.
המהלך הזה לא מפתיע כמו שניתן היה לחשוב, לאור העובדה שלאחרונה הפסיקה מיקרוסופט למכור את הסמארטפונים של עצמה בחנויות שלה, ולאור שיתוף הפעולה שלה עם סמסונג בשנתיים האחרונות, שהוביל לכך שגם גלקסי S6 ו-S7 כבר הגיעו עם אפליקציות אופיס וסקייפ של מיקרוסופט (כפי שניתן לראות בתמונה). אך הפעם, בנוסף לאפליקציות הללו שיגיעו עם כל הסמארטפונים החדשים של סמסונג, תציע מיקרוסופט את ה-Microsoft Edition, שתגיע גם עם העוזרת הקולית שלה, קורטאנה, אפליקציית המייל והיומן אאוטלוק, אפליקציית המוזיקה Groove, אפליקציית המשימות Wunderlist ועוד.
נציין כי סמסונג אינה היצרנית הראשונה שמציעה מכשירי אנדרואיד עם אפליקציות מיקרוסופט: בשלוש השנים האחרונות חתמה מיקרוסופט עם עשרות יצרניות ומשווקות סמארטפונים וטאבלטים על חוזים שלפיהן הם התקינו על מכשיריהן מראש את אפליקציות החברה, ביניהן LG, סוני, דל ומפתחת מערכת ההפעלה מבוססת האנדרואיד Cyanogen, שהיתה פופולארית מאוד עד שנסגרה בשנה שעברה.