אחרי הפסדים כבדים וניסיונות מכירה כושלים: ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית LG הכריזה הלילה (שני) על יציאתה מתחום הסמארטפונים. סגירת החטיבה צפויה להתרחש בהדרגה עד סוף חודש יולי; עד אז, החברה תמשיך למכור את ליין המכשירים הנוכחי שלה ולספק תמיכה ללקוחותיה. לאחר מכן צפויה החברה להפנות את משאביה ל"תחומי צמיחה אחרים" כמו ייצור רכיבים לכלי רכב חשמליים, מכשירי IoT, בתים חכמים ובינה מלאכותית.
הכרזתה של LG היא דרמטית, אך לא מפתיעה: בחודשים האחרונים דיווחו כלי תקשורת בדרום קוריאה שהחברה הפסידה 4.5 מיליארד דולרים בחמש השנים האחרונות. לאור ההפסדים הכבדים ואובדן נתח השוק, שקלו ב-LG מספר תרחישים – וביניהם מכירת חטיבת הסמארטפונים. בינואר הכריזה LG שתבצע "שינויים משמעותיים" בחטיבת המובייל, ולפי הדיווחים, היא ניהלה משא ומתן עם תאגיד Vingroup הויטנאמי ואף עם קונצרן פולקסוואגן הגרמני. "LG קיימה שיחות על מכירת חטיבת הסמארטפונים, אך לא הצליחה לרשום התקדמות ממשית", אמר בכיר בתעשיית הסמארטפונים הדרום קוריאנית לעיתון "קוריאן הראלד" בסוף חודש מרץ.
בהצהרה שפרסמה הלילה, החברה לא פירטה מה יעלה בגורל עובדי חטיבת הסמארטפונים. לפי הדיווחים הקודמים, העובדים יעברו לחטיבות אחרות בחברה – כשאחת הבולטות בהן היא חטיבת פיתוח הפתרונות לכלי רכב שאותה LG מרחיבה בימים אלה.
בתחילת העשור הקודם הייתה LG אחת החברות הבולטות בעולם הסמארטפונים; בישראל היא זכתה להצלחה משמעותית עם מכשירים כמו G2 ו-G4, אך התקלות החמורות במכשיר G4, שגרמו לו לאתחל את עצמו ללא הפסקה, הובילו להגשת תביעה ייצוגית נגד החברה.
בשנה האחרונה ניסתה החברה לאושש את מצבה עם מכשירי קונספט כמו LG Wing, שכלל מסך ראשי ומסך מסתובב, ועם מכשירי שוק ביניים כמו LG Velvet. יחד עם זאת, נתח השוק של החברה נותר נמוך: לפי חברת המחקר Counter Research, ענקית האלקטרוניקה הגיעה למקום התשיעי במכירות סמארטפונים בשנה שעברה. החברה מכרה 24.7 מיליון יחידות, ונאלצה להסתפק בנתח שוק עולמי של שני אחוזים בלבד.