אפל הציגה אמש (ג') את הדוח הרבעוני שלה - ומייד אחריו התפרסמה הערכה של חברת המחקר IDC לפיה נראה שגל גדות מושכת אנשים לא רק לקולנוע, אלא גם לקנות סמארטפונים.
לפי הדוח של אפל, החברה מכרה ברבעון השני של השנה 41.3 מיליון מכשירי אייפון - עלייה של 0.7% לעומת 41 מיליון בשלושת החודשים המקבילים אשתקד. זאת לעומת וואווי, שאת מכשיריה מפרסמת מאז חודש ינואר השחקנית-דוגמנית הישראלית, שהציגה עלייה של לא פחות מ-41% במכירות - מ-38.5 מיליון סמארטפונים ברבעון השני של 2017 ל-54.2 מיליון סמארטפונים ברבעון השני של 2018. במונחי נתח שוק, עקפה וואווי את אפל עם 15.8% לעומת 12.1%.
זו הפעם הראשונה מאז עקפו אפל וסמסונג את נוקיה ב-2011 שחברה אחרת מצליחה להתברג ביניהן בצמרת מכירות הסמארטפונים העולמיות. עם זאת, סביר להניח שזה ניצחון קצר מועד: הרבעון השני הוא בדרך כלל רבעון חלש עבור אפל, שהאייפון שלה מושק באופן מסורתי ברבעון השלישי, ומכירותיו יורדות לקראת השקת הדור הבא בחודשים שלפני ספטמבר.
עם זאת, לאפל אין במה להתבייש: החברה האמריקאית הציגה רבעון מצוין, עם הכנסות של 53.3 מיליארד דולר - עלייה של כ-17% לעומת השנה שעברה, ורווח נקי של 11.5 מיליארד דולר - עלייה של 33%. המספרים האלה הם הודות למחיר הממוצע של האייפון, שעלה בדור האחרון לעומת דורות קודמים. בנוסף, עלו מאוד ההכנסות משירותי החברה, ובמיוחד אחריות מורחבת למכשיריה.
בראש הטבלה עדיין ניצבת סמסונג, אך נראה שאין לה במה להתגאות: אמנם, החברה הקוריאנית מכרה 71.5 מיליון טלפונים ברבעון ורשמה נתח שוק של כ-20% - הרבה יותר מהחברות הבאות אחריה. אך מדובר בירידה של כ-10.5% לעומת נתוני החברה בשלושת החודשים המקבילים בשנה שעברה - 80 מיליון מכשירים ונתח שוק של 23%.
חברה אחרת שהציגה ביצועים מרשימים היא שאומי, שמכרה ברבעון השני 32 מיליון מכשירים - נסיקה של 49% לעומת השנה שעברה - ונתח השוק שלה עלה מ-6.2% ל-9.3%.
אך לכל החברות יש גם סיבה לדאגה: מספר הסמארטפונים הכולל שנמכר בחודשים אפריל עד יוני - 342 מיליון - היה נמוך בכמעט 2% מהמספר לפני שנה. זה כבר הרבעון השלישי ברצף בו נמכרים פחות טלפונים חכמים מאשר שנה קודם לכן, וייתכן שהירידות אף יגדלו ברבעונים הבאים, מה שיקשה על החברות הפועלות בתחום להציג גידולים במכירות.