בתחילת השבוע, פירסם קובי מסטיי מאריאל סטטוס נזעם בפייסבוק, נגד ספקית הסלולר שלו, פרטנר (אורנג'), בו טען כי היא משתפת פעולה לכאורה עם "הונאה של הרשות הפלסטינית", כלשונו, כדי להרוויח יותר כסף על גבם של הלקוחות.
בסטטוס סיפר מסטיי כי לפני כחודשיים גילה כי חשבון הסלולר שלו, שאמור לעמוד על סכום של 71 שקלים, הגיע עד לכ-342 שקלים.
כשהתקשר לשירות הלקוחות הסביר לו נציג השירות שהסכום הגבוה נגרם משיחות שבוצעו לרשות הפלסטינית, וכי החשבון של החודש הבא בתור כבר עכשיו הגיע ל-450 שקלים. מסטיי ההמום ניסה להסביר לנציג השירות בטלפון, ולאחר מכן גם לנציגים במרכז שירות לקוחות פיזי, כי הוא כלל לא מתקשר למספרים ברשות הפלסטינית, אך למרות הבטחות לברר את העניין לא נעשה דבר.
"לפני כשלושה חודשים התחלתי לקבל שיחות ממספרים מוזרים", מסטיי סיפר ל-NEXTER, והסביר כי בירור קצר העלה שמדובר במספרים המגיעים מקידומות המשויכות לרשתות התקשורת הפלסטיניות. "זה הגיע למצב שהייתי מקבל עשרות שיחות ביום, והייתי צריך להוריד אפליקציה שתסנן אותן".
דוברת פרטנר מסרה בתגובה כי "מדובר בשיחות שבוצעו באמצעות כרטיס ה-SIM שבבעלות הלקוח אשר ככל הנראה היה מצוי ברכבו (שנמכר – י.מ.). הלקוח לא עדכן את החברה ומהמנוי בוצעו שיחות לרשות הפלסטינית", והוסיפה: "כמחווה של רצון טוב פרטנר תישא בעלויות השיחות לחו"ל".
עם זאת, לטענת מסטיי, הדבר אינו אפשרי, שכן ה-SIM שהיה במכונית שנמכרה נלקח ואוחסן במגירה במהלך השנה האחרונה.
בטלפון הגנוב הצטברו עשרות שקלים בשיחות לקידומות של הרשות הפלסטינית
מסטיי אינו היחיד שחווה עוגמת נפש מסוג זה: גם גלית פילניאק, שהגיבה לסטטוס שלו בפייסבוק, סבלה ממקרה דומה.
"גנבו לי את הבלקברי", פילניאק סיפרה ל-NEXTER, "כמובן שהתקשרתי במהירות האפשרית לאורנג' כדי לחסום את הקו ולבטל את השירותים הנוספים, כגון חבילת שירותי בלקברי וחבילת הגלישה". עם זאת, היא הופתעה לגלות כי בזמן שעבר בין גניבת המכשיר ליצירת הקשר עם החברה הספיקו להיצבר לחובתה עשרות שקלים בשיחות לקידומות של הרשות הפלסטינית. בנוסף, חצי שנה אחר כך היא גילתה שהיא עדיין משלמת על השירותים הנוספים שביטלה מייד לאחר הגניבה.
"נראה לי שהם פשוט מנסים לפצות על ההפסדים שלהם ממהפיכת הסלולר בכסף קטן מלקוחות", היא אומרת, ומוסיפה כי "הם סומכים על זה שרוב הלקוחות פשוט לא ישימו לב". היא אף מציינת כי לפי ניסיונה החיובים לעולם אינם מופרכים לחלוטין, אלא מבוססים על הארכת גבייה על שירותים שהופסקו או מכשירים שנגנבו. "לקוח שכן שם לב ומתלונן – מבטלים לו את החיוב", היא מדגישה.
אורנג' לא היחידה
בדיקה ברשת ושיחות עם מספר אנשים מעלות כי שני המקרים הללו אינם ייחודיים לאורנג', וכמעט שאין ספקית תקשורת בישראל שלא עומדות נגדה תלונות מסוג זה, על המשך חיוב לקוחות על שירותים שהופסקו.
המסקנה של מסטיי ופילניאק זהה: שניהם קוראים ללקוחות הסלולר בכלל ופרטנר בפרט לא לסמוך על הסכמיהם עם חברות התקשורת ולבדוק את החשבונית בכל חודש, ואף בזמן אמת במהלך החודש דרך האתרים. "אני גיליתי את החיוב הזה לגמרי במקרה. בדרך כלל אני לא פותח את החשבונית", אומר מסטיי. פילניאק, מצידה, נטשה את הרשת בעקבות המקרים, אך עתה מקפידה לבדוק את החשבונית באופן קבוע.
זמן קצר לאחר פניית NEXTER לאורנג', בישר מסטיי לחבריו בפייסבוק: "אני שמח לומר עכשיו שהודות לחשיפה חזרה אליי נציגת שירות נורמלית שעשתה בירור רציני בנוגע לכל העניין הזה ולא הסתפקה בבירור שטחי כמו שעשו כל המוקדנים העצלים שטיפלו במקרה עד הלום וזיכו אותי על כל הסכום. אז ראשית תודה לכל מי ששיתף, ותודה לאל שיש אנשים שמוכנים להקשיב בעולם".