עסקה גדולה ומשמעותית בשוק התוכן באינטרנט : ענקית האינטרנט AOL הודיעה לפנות בוקר (ב') כי היא רוכשת את אתר החדשות הפופולרי "האפינגטון פוסט" (Huffington Post) תמורת סכום של 315 מיליון דולר, מהם 300 מיליון דולר במזומן. הרכישה אמורה להעניק ל-AOL בסיס איתן של כ-117 מיליון צרכני ניוז מדי חודש - כך לפי הערכות החברה עצמה. מייסדת האתר הנרכש, אריאנה הפינגטון, תמונה למנהלת קבוצת המדיה והחדשות של AOL, שתהיה למעשה זרוע החדשות של האתר בארה"ב ויכסה חדשות שוטפות, טורי דעה, פרשנויות וחדשות בידור. האפינגטון פוסט הוקם ב-2005. לטענת אריאנה האפינגטון, 2010 הייתה השנה הראשונה אותה סיים האתר ברווח. האפינגטון הציבה השנה יעד שאפתני לעצמה: להכפיל את הכנסותיה לכ-60 מיליון דולר השנה, לעומת 31 מיליון דולר שרשמה בשנת 2010. האתר מעסיק כיום כ-200 עובדים ונחשב לעסק שצומח במהירות. הוא אף הוזכר כאחד המועמדים לצאת להנפקה השנה, אם כי הרכישה בסכום גבוה כל-כך היא בבחינת חדשות טובות למשקיעים הפרטיים בו. לעומת זאת, AOL שכבר חתומה על חנק איטי של כמה חברות בולטות (ICQ, נטסקייפ), הולכת ומצטמצמת. בשנה שעברה החברה פיטרה כמעט שליש מעובדיה, כ-2,500 איש. הכנסות AOL צנחו ברבעון הרביעי ב-26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - בעיקר בשל ההכנסות מפרסום שצנחו ב-29% ברבעון.
הרכישה הקודמת: TechCrunch
"האפינגטון פוסט" הוא חוליה נוספת בשרשרת רכישות והשקעות של AOL בתחום התוכן. מוקדם יותר השנה היא רכשה את הבלוג הטכנולוגי היוקרתי TechCrunch תמורת יותר מ-35 מיליון דולר. האפינגטון עצמה התמודדה בשנת 2003 כמועמדת עצמאית למשרת מושלת קליפורניה. בנוסף, דורגה לאחרונה ע"י המגזין "פורבס" במקום ה-12 ברשימת הנשים המשפיעות ביותר בתקשורת. על פי ההערכות, תיסגר העסקה בין הצדדים כבר בסוף הרבעון הנוכחי או לכל המאוחר בתחילת הרבעון השני של השנה. שני הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את פרטי העסקה, הנחשבת לגדולה ביותר בהיקפה מאז הפרדתה של AOL מקבוצת טיים וורנר לפני יותר מחמש שנים. מנכ"ל AOL אמר היום עם סיכום פרטי העסקה בהומור: "אני מאמין שזה עומד להיות אחד מאותם מצבים שבהם 1 ועוד 1 שווה 11". הוא ואריאנה האפינגטון נפגשו בכנס לפני מעט יותר מחודש, ומאז העניינים התגלגלו במהירות עצומה. "התחלנו לדבר והרגשנו שאנחנו ממש משלימים זה את סופי המשפטים של זו", אמרה אריאנה האפינגטון. כימייה עסקית ו-315 מיליון דולר - שילוב מנצח, כנראה.
עכשיו רק נותר לראות איך ישרוד המוניטין המצוין של "האפינגטון פוסט" בתוך המהומה העסקית רבת השנים העונה לשם AOL.