עזבו אתכם מרפואה, הנדסה או מחשבים וקבלו את המקצוע הכי חם שיהפוך אתכם למליונרים – וידיאו בלוגר. רעיון טוב, מצלמת וידיאו, חצובה וקישור לאינטרנט זה כל מה שצריך כדי לקבל מגוגל תגמולים בסך של מאות אלפי דולרים: שירות יוטיוב מעניק פרסים בסך כולל של 5 מליון דולר לווידיאו בלוגרים הכי פופולריים באתר ואתם מקבלים אפשרות להפוך את התחביב שלכם למכונת מזומנים.
אז כן, מסתבר שלמרות הכל בלוגרים כן חיים טוב. "אנו חושבים שזו השקעה חשובה בעתיד היוצרים העצמאיים – השותפים שלנו", אומר ג'ורג' סטרומפולוס, מנהל פיתוח השותפים באתר יוטיוב ואחד ממעניקי הפרסים. "הם השקיעו בנו במשך שנים ביצירת תוכן. עכשיו זה תורנו להשקיע בהם".
סטרומפולוס הכריז על תוכנית התגמול לשותפים של יו טיוב לפני קהל של 1,000 וידיאו בלוגרים במסגרת כנס Vidcon שהסתיים אתמול. זהו הכנס הגדול ביותר שאורגן על ידי קהילת אתר יוטיוב ומטרתו לגבש את היוצרים ולתת להם כלים מקצועיים שיהפכו את הסרטים שלהם לטובים יותר. "הכסף יכול לשמש לרכישת ציוד חדיש, שכירת שחקנים וכל דבר שיוכל לקחת את אותם לשלב הבא". מסכם סטרומפולוס.
אין מתנות חינם: גוגל תעשה הרבה כסף מהנדיבות הזאת
הרעיון לשלם תגמולים ליוצרי התוכן הפופולריים ביותר הוא חלק ממהלך כולל שהתחיל בחודש מרץ השנה, ומטרתו לשלב פרסומות בסרטונים של אתר יוטיוב – ועם כמעט שני מיליארד צפיות ביום הסרטים הללו שווים הרבה מאד כסף. זו אולי הסיבה שגוגל לא רואה את התגמול שהיא מחלקת כנדבה אלא כהשקעה חוזרת בשירות שלה: אם היוצרים (שלא עולים לה כסף) ייצרו סרטונים איכותיים יותר ומעניינים יותר, היא תקבל יותר צפיות ויותר רווחים מפרסומות. לא באמת חשבתם שהכול נעשה למען האומנות, נכון?
הזוכים בתוכנית יהיו אלו שיציגו את הרעיון הטוב ביותר, התוכנית השיווקית הטובה ביותר ויראו הישגי עבר טובים יותר. במידה ותוכנית התגמולים תצליח לייצר סרטונים איכותיים יותר, שיביאו יותר צפיות והכנסות מהשירות, גוגל מתכננת להרחיב אותה לכלל משתמשי שירות יוטיוב. אז מי אמר שלא עושים כסף מלימודי תקשורת?
>> העב"מ החדש של אפל: מה סטיב ג'ובס מבשל לנו הפעם?