עוד אקזיט ישראלי: AOL רוכשת את הסטארט-אפ 5min, שפיתח פלטפורמת וידיאו. כך חושף הבלוג הטכנולוגי All Things Digital.
סכום העסקה לא פורסם וההערכות הן כי מדובר בכ-60-70 מיליוני דולר. הודעה רשמית בדבר הרכישה עתידה להתפרסם במהלך היום. בחברה סירבו להגיב.
5min הוקמה ב-2007 על ידי רן הר-נבו (מנכ"ל החברה), טל סימנטוב (סמנכ"ל השיווק) וחנן לשובר (סמנכ"ל הטכנולוגיות), והיא מפתחת פלטפורמת ווידיאו, המאפשרת לכל משתמש לחלוק את הידע שלו עם אחרים בתחומים שונים, באמצעות העלאת סרטון וידיאו קצר (כ-5 דקות) במגוון תחומי עניין. למעשה, 5min מייצרת מעין וידיאופדיה של החיים.
לחברה יש גם שיתופי פעולה עם יצרניות וידיאו המפיקות תכנים מקצועיים, כאשר 5min מתווכת בין קטעי הווידיאו שבפלטפורמה שלה ובין אתרים רלוונטיים. לחברה יש מאגר של כ-200 אלף קטעי וידיאו, אשר מייצרים 110 מיליון צפיות מדי חודש בכ-800 אתרים שונים.
עד כה גייסה החברה כ-13 מיליון דולר מקרן ההון סיכון ספארק קפיטל וקרן ההון סיכון גלובספן, לצד משקיעים פרטיים, בהם נחמה קרפול, עופר לזובסקי וגריי אינטראקטיב (חברת האינטראקטיב של אדלר חומסקי).
אם אכן תצא הרכישה לפועל, זו תהיה הרכישה החמישית של AOL בישראל, לאחר שרכשה את מיראביליס (מפתחת ה-ICQ), רלג'נס, ידע וקוויגו.
הפלטפורמה של 5min מספקת תשובה ויזואלית לכל שאלה פרקטית בכל תחום, לצד מערכת הפצה נרחבת. יותר מ-30 מיליון גולשים שונים נחשפים לתכניה מידי חודש.
במארס השנה דיווח הבלוג הפופולרי טק קראנץ' כי החברה היא מועמדת בולטת לרכישה השנה בשוק הווידאו הצומח. ההערכה היתה כי הרוכשת תהיה דווקא חברת התוכן Scripps.