גוגל משדרגת את תוצאות החיפוש ומציגה מנוע חיפוש סמנטי חכם מאוד. מעכשיו עבור השאילתות שהזנתם, מלבד התוצאות ה"רגילות" היא תציג גם מידע נוסף, גרפים, תמונות ואתרים שאולי יעניינו אתכם ועוד. כך היא הודיעה אמש (ד').
המנוע המשודרג יתאים למחשבים האישיים, טאבלטים וסמארטפונים והוא יושק תחילה בארה"ב ובהמשך יגיע לכל המדינות.
המטרה, כך טוענים רבים היא להילחם ברשתות החברתיות, כך שכל המידע יוצג בעמוד תוצאות החיפוש ולא נצטרך לטייל במקומות אחרים בשביל לראות ריכוזי מידע מעניין וקשור על החיפושים שלנו.
נראה שגוגל מתפתחים בצורה מהותית ומשאירים את כל המנועים הטקסטואליים מאחור על ידי פיתוחים של מנוע חיפוש אשר מציג תוצאות סמנטיות. אחד מהם הוא Duckduckgo מנוע חיפוש חדש שמהווה אלטרנטיבה לגוגל וזוכה לאחרונה לתגובות חיוביות מאוד.
תוצאות סמנטיות ולא טקסטואליות בלבד
כאשר אנו מחפשים בגוגל דבר מה עולות מולנו תוצאות שהאלגוריתם של גוגל מצא כרלוונטיות ביחס למה שכתבנו, התוצאות הללו מבוססות טקסט. כאשר נחפש במנוע החדש שם של אדם מפורסם או אמן לא רק שיופיעו התמונות שלו והתוצאות עליו אלא תופיע חלונית עם מידע נוסף.
תאריכי לידה ומוות, יצירות, אמנים מאותה תקופה ועוד. ויקיפדיה הינה אחת התוצאות שרוב הגולשים בורחים אליה במידה והם צרכני מידע, לכן גוגל נותנים את המענה בעמוד החיפוש עצמו בכדי למנוע את הזליגה לאתר ויקיפדיה.
מנוע חיפוש שיודע בדיוק מה אנו מחפשים - איך זה קרה ?
למקרה שלא ידעתם, גוגל אוספים את כל המידע עליכם, כל הזמן. אם אתם משתמשים בכרום, הדפדפן של גוגל, בתקנון השימוש כתוב במפורש שהדפדפן אוסף מידע מכל פעולה שאתם מבצעים בו לרבות האתרים שאתם מבקרים, ססמאות ועוד.
אם אתם משתמשים בשירות הדואר של גוגל (Gmail) דעו לכם שהדואר האלקטרוני שלכם נסרק, כל אימייל שיוצא או נכנס לתיבה שלכם נסרק גם הוא וכל תוכנו נשמר במאגרים של גוגל, אם אתם משתמשים באנדרואיד, הוא שולח מידע עליכם לגוגל כולל את המיקום שלכם, איפה אתם מבקרים ובאיזה אפליקציות אתם משתמשים.
גוגל הם לא היחידים שאוספים עלינו מידע, אם יש לכם אפליקציה של פייסבוק ב-אייפון או באנדרואיד דעו לכם שכל הודעות ה-SMS שלכם שלא קשורות לאפליקציה נסרקות גם הן. אל תחשבו שאם יש לכם אנדרואיד, גוגל לא עושים את זה ככה או ככה.
כל המידע הזה נאסף ונעשה בו שימוש יעיל למפרסמים וגורמים צד שלישי שמעוניינים שקהל היעד שלהם יקבל מודעות רלוונטיות. גוגל יודעים על פי המידע אילו תחומי עניין מתאימים לכם ומה להציג לכם בפרסומות או במודעות השונות של גוגל.
מנוע החיפוש החכם של גוגל משתמש במידע החיפושים של כולם
הגרף החכם של גוגל משתמש במידע מכל החיפושים של כולם כולל כל המידע שהוא אסף עליכם בכדי להציג כמה שיותר נתונים רלוונטיים אודות מה שחיפשתם. יותר מכך גוגל מתקדמים בצעדי ענק ליישום מלא של מנוע חיפוש שהוא סמנטי לחלוטין, ההבדל בינו לבין המנוע הטקסטואלי הנוכחי יהיה שתוצאות החיפוש יהיו מדויקות פי כמה וכמה, אז יש למה לחכות.