פייסבוק
המיילים מהחברים יקבלו עדיפות|צילום:
לאחר שבועות של שמועות לפיהן פייסבוק עובדת על דואר אלקטרוני, הרשת החברתית הכריזה הערב על "מערכת הודעות מודרנית" - שדרוג למערכת ההודעות הקיימת שלה, המשלבת בתוכה גם דואר אלקטרוני, צ'ט והודעות טקסט - הכל בתוך שיחה אחת. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, הדגיש כי "זה לא אימייל". לדבריו, מדובר במערכת חדשה לתקשורת בין אנשים, שלא דורשת מהם לבחור כל פעם באמצעי תקשורת אחר, אלא משלבת את כולם יחד. 

ובכל זאת, הבשורה העיקרית של צוקרברג היא האפשרות של משתמשי פייסבוק לקבל כתובת מייל, שתהיה זהה לשם הפרופיל בפייסבוק, בסיומת facebook.com, ממנה ניתן לשלוח ולקבל הודעות גם מתיבות מייל חיצוניות, וכן קבצים מצורפים ותמונות. הממשק החדש ייצא לדרך בחודשים קרובים, בשיטת ההזמנות בלבד בשלב ראשון. המערכת המשולבת תאפשר לכם, למשל, לשלוח מייל לאחד מחבריכם, והוא יקבל אותו כהודעה בצ'ט או כהודעת טקסט – ולהפך.

המערכת תנצל כמובן את יכולותיה החברתיות של פייסבוק, ותציע למשתמשים "תיבת דואר חברתית", בה יהיה סינון של ההודעות הנכנסות לשלוש תיקיות - האחת היא מיילים מחברי פייסבוק בלבד, השנייה היא מיילים מכל שולח אחר שאין לו פרופיל פייסבוק והשלישית – ספאם. הרעיון הוא להפריד בין הודעות אישיות שמעניינות אתכם במיוחד, לבין מיילים מהבנק, למשל, או מאנשים שמעניינים אתכם פחות. בנוסף, המערכת החדשה תרכז את ההיסטוריה של התכתובות עם חבריכם בכל הפלטפורמות -הודעות מייל, צ'ט והודעות טקסט - במקום אחד. כאן אתם יכולים לצפות באירוע ההכרזה:

Watch live streaming video from facebookinnovations at livestream.com

 

צוקרברג התייחס גם לפרסומים אודות הפרויקט, שכינו אותו בשם "ג'ימייל קילר". לדבריו, הוא לא מצפה שאנשים יסגרו מחר את החשבונות שלהם בג'ימייל וביאהו, ויעברו רק לפייסבוק. לדבריו, מדובר בתהליך ארוך, שבמהלכו הוא מקווה שאנשים יחשבו שמדובר במוצר שימושי וכיפי. על רקע המתיחות בין פייסבוק לבין גוגל, צוקרברג כן ציין שלדעתו ג'ימייל הוא מוצר טוב מאד, אבל באותה נשימה אמר שהוא צופה שהמשתמשים יבינו שהודעות מיידיות הן הדרך העתידית לתקשורת.

בתחילת דבריו סיפר צוקרברג על שיחה שקיים עם תלמידי תיכון, שאמרו עבורם תקשורת באימייל היא אטית מדי ורשמית מדי, והם מעדיפים לתקשר בהודעות טקסט, מסרים מיידיים וכמובן - בפייסבוק. לדברי צוקרברג, אנשים משתמשים בהודעות מיידיות ובהודעות טקסט דווקא כי הן פשוטות ומינימליסטיות, וכך הוא רואה את התקשורת העתידית. לפי הנתונים שהציג, 350 מיליון איש משתמשים במערכת המסרים של פייסבוק (בהודעות או בצ'ט), וכי מספר המסרים עומד על 4 מיליארד ביום, נתון שלדבריו גדל במהירות.

פייסבוק רכשה לאחרונה גם את הדומיין fb.com, שיהפוך בקרוב לסיומת המייל של עובדי פייסבוק, שעד היום השתמשו ב-Facebook.com. פייסבוק לא ציינה מה יהיה נפח תיבת המייל שלה, ורק ציינה שלמשתמשים ממוצעים לא צפויה להיות בעיה. 

>> החידושים בפייסבוק: כל הפרטים