240 מיליון דולר השקיעה מיקרוסופט בפייסבוק לפני שנתיים, במהלך שגרם להרבה מומחים להרים גבה. מאז ועד היום ההצדקה לאותה החלטה תויגה תחת המונח "אניגמה", אבל היום מיקרוסופט הוכיחה כי הצדק עימה; ענקית התוכנה חיברה את פייסבוק והמסנג'ר Live לתכונת הדואר האלקטרוני אאוטלוק. התוצאה: בכל פעם שתפתחו הודעת מייל, תוכלו לקבל גם את הסטטוסים של החברים מפייסבוק.
זה התחיל בשנה שעברה כאשר מיקרוסופט הוציאה קונקטור מיוחד, המאפשר סנכרון של זרם החדשות מהרשתות החברתיות עם רשימת החברים שלכם באאוטלוק. המחשבה היתה שגם כשאנחנו עובדים על המייל, נרצה להיות מעודכנים בכל מה שקורה בלינקדאין, מייספייס או פייסבוק. שלא נפספס חלילה הרהור פתאומי של החבר ההוא מהאוניברסיטה.
לא צריך לעשות כלום; הפייסבוק יגיע לנו ישר לתוך הווריד
עם המהלך של היום, מיקרוסופט סוגרת מעגל עם סנכרון מלא של הודעות הדואר עם פייסבוק ושירות המסנג'ר הפופולרי שלה. בנוסף משחררת החברה את הקונקטור המיוחד למשתמשי אאוטלוק בגרסאות 2003 ו-2007, ובכך מביאה את הרשתות החברתיות המובילות למליוני תיבות דואר עסקיות ופרטיות ברחבי העולם. כדי להתקין את התוסף, שנקרא Outlook Social Connector, צריך לבחור בו כאשר מעדכנים את הווינדוס באמצעות windows update.
הסנכרון בין השירותים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק בין צוותי הפיתוח של שתי החברות, כך לדברי גורם בכיר בצוות הפיתוח של פייסבוק. שיתוף הפעולה הפך את החוויה ליותר חברתית; אחד הפיצ'רים העיקריים, למשל, הוא היכולת למשוך את תמונות החברים שלך בפייסבוק לפרופיל שלהם באאוטלוק. הפיצ'רים האחרים הם, כאמור, קריאת זרם החדשות שמייצרים החברים בפייסבוק וכן פוסטים שנכתבו על הקיר.
להיות קרובים לחברים המקוונים שלנו, יותר מאי פעם
אין ספק שהשילוב של מידע מרשתות חברתיות שונות עם הודעות הדואר האלקטרוני יספק לנו תמונה כוללת יותר על מערכת היחסים הדיגיטלית שלנו עם חברינו. הקשר ההדוק בו אנחנו יודעים מה כל אחד עושה וחושב בכל רגע נתון מתהדק עוד יותר, ואין ספק כי זמינות ועדכניות המידע ממספר רב של מקורות יאפשרו לנהל חברות מקוונת טובה יותר.
הסנכרון עדיין אינו מושלם ואי אפשר למשל לעדכן סטטוס מאאוטלוק לפייסבוק בדחיפה, אבל מה זה משנה. הצעד כבר נעשה. מיקרוסופט מבינה שהעתיד טמון ברשתות חברתיות, ואם גוגל הולכת על רשת משלה עם שירותים כמו באזז ו-Google Me, ענקית התוכנה מתכננת לסנכרן את מערכות ההפעלה שלה ואת שירותי האופיס עם כל הרשתות החברתיות המובילות. היא חייבת, אם היא רוצה להשאיר לעצמה נתח מספיק גדול מגולשי האינטרנט גם בעתיד.