הנשיא דונלד טראמפ מתקרב לשוויון בסקרים עם יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן בפלורידה, אחת המדינות החשובות ביותר בבחירות, אך נראה כי הפער לטובת ביידן גדל באריזונה. כך על פי סקרים שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בשיתוף חברת מחקרי השוק איפסוס בשבוע החולף.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

סקר נוסף ונפרד של רויטרס ואיפסוס מצא כי ביידן מוביל על טראמפ גם בקרב כלל המצביעים בארה"ב בעשר נקודות. הסקר שנערך בין התאריכים 13-9 באוקטובר הראה כי 51% מהמצביעים תמכו בביידן, ואילו 41% יצביעו לטראמפ. נקודת עידוד עבור הנשיא האמריקני היא שבסקר מהשבוע שעבר, הפער ביניהם עמד על 12 נקודות.

כמו כן, התקיימו סקרים נקודתיים בשש מדינות - ויסקונסין, פנסילבניה, מישיגן, צפון קרוליינה, פלורידה ואריזונה. מדינות אלה ישחקו תפקיד קריטי בהכרעה אם טראמפ יזכה בקדנציה שנייה בתפקידו או שביידן יגרום להדחתו ביום הבוחר - 3 בנובמבר. בכל שש המדינות זכה טראמפ לרוב של תומכים לגבי ניהול הכלכלה, אך נראה שהמצביעים מתעדפים את מגפת הקורונה בסדר החשיבות, ובכל המדינות חשבו שביידן עדיף על פני טראמפ בניהול המגפה, וגם - בניהול המדינה.

בכל אחת מהמדינות הללו נסקרו כאלף בוגרים בין התאריכים 14-6 באוקטובר, ובממוצע 63.5% מהם מצביעים פוטנציאליים. סטיית התקן נעה בטווח של 5-4 נקודות אחוז.

פלורידה - ביידן מוביל ב-2%

עבור ביידן הצביעו 49% מהנסקרים, ואילו לטראמפ 47%. הסקר הקודם הקנה למועמד הדמוקרטי יתרון של 45% -49%. 49% השיבו כי ביידן יהיה טוב יותר בטיפול במגפת הקורונה מטראמפ ואילו 44% אמרו ההפך. לגבי ניהול הכלכלה הנסקרים בפלורידה העדיפו את הנשיא עם 49% תמיכה מול 45% של יריבו.

אריזונה - ביידן מוביל ב-4%

50% העידו כי יצביעו עבור המועמד הדמוקרטי, 46% לטראמפ. סקר קודם הראה שהפער בין השניים היה שוויוני יותר כאשר ביידן עמד על 48% וטראמפ על 46%. 50% אמרו שביידן יהיה טוב יותר בהתמודדות עם המגפה - 41% בלבד חשבו שטראמפ עדיף בנושא הזה. בניהול הכלכלה טראמפ מוביל גם כאן עם תמיכה של 49% מול 45% לביידן.

מישיגן - פער של 8% לטובת הדמוקרטים

בעוד שבפלורידה ובאריזונה הפערים השתנו לאחד הכיוונים, במישיגן אין תנודות מהסקר הקודם וביידן זכה שם ל-51% תמיכה מול הנשיא שמדשדש עם 43% בלבד. כנראה שמגפת הקורונה היוותה שיקול משמעותי עבור התושבים שם כי 51% חושבים שביידן יתמודד איתה טוב יותר מטראמפ שזכה ל-41% בנושא הזה. בהקשר הכלכלי, גם במישיגן טראמפ מועדף אך באחוז אחד בלבד עם יתרון 47%-46%.

צפון קרוליינה - אחוז לטובת ביידן

בעוד בשבוע שעבר הסקר הציג שוויון של 47% בתמיכה במועמדים לנשיאות, הפעם ביידן תופס את ההובלה עם יתרון קטן של 48%-47% מול הנשיא המכהן. ביכולת להתמודד עם נגיף הקורונה, תושבי צפון קרוליינה הביעו תמיכה בביידן גם כן עם 47%-45%. אך גם כאן, בהקשר הכלכלי הנשיא האמריקני זכה לתמיכה מובהקת עם 52%-42%.

ויסקונסין ופנסילבניה - ביידן מגדיל את הפער

המועמד הדמוקרטי זכה לעלייה בתמיכה באחוז אחד ל-51%, והנשיא עודנו עם 44% כמו בשבוע הקודם. בהתמודדות עם המגפה 52% העדיפו את ביידן - 38% את טראמפ. בניהול הכלכלה הנשיא הועדף, אך רק באחוז אחד על פני ביידן (47%-46%).

כמו בוויסקונסין, כך גם בפנסילבניה - עלייה מ-50% ל-51% בתמיכה בביידן מול 44% תמיכה בטראמפ שלא השתנתה בשבוע החולף. 51% השיבו כי ביידן יהיה טוב יותר בטיפול במגפת הקורונה, 42% חושבים שטראמפ יהיה טוב יותר. 50% אמרו שטראמפ יהיה טוב יותר בניהול הכלכלה, מול 45% שחשבו שביידן עדיף.