המירוץ לנשיאות ארצות הברית מספק שוב כותרות: המועמדים לנשיאות ארצות הברית אמנם לא נפגשו לעימות הלילה (בין חמישי לשישי) אבל נאלצו לענות לשאלות הקשות של המנחים, באירועים שהתרחשו במקביל. טראמפ התחמק מלענות מתי ביצע בדיקת קורונה לאחרונה והגן בנחרצות על המדיניות שהוא מנהיג בנוגע למשבר הנגיף במדינה. ביידן מצדו היה צריך להסביר שוב את אמירתו השנויה במחלוקת שאם אפרו-אמריקאים לא תומכים בו "הם לא באמת שחורים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הראיונות התקיימו בשני אולמות שונים והם החליפו את העימות פנים-אל-פנים שהיה אמור להתקיים אולם בוטל לאחר מכן בשל העובדה שהנשיא נדבק בקורונה. דווקא ההפרדה שנעשתה בין המועמדים הדגישה את ההבדלים הגדולים ביניהם, בעיקר אם מסתכלים על צורת הניסוחים של כל אחד מהם.

כבר בתחילתו של הריאיון, טראמפ היה מאוד עוין כלפי המנחה של NBC, כשהוא קוטע ומבקר אותה שוב ושוב, לפעמים לפני שהיא בכלל סיימה לשאול את השאלה. הדינמיקה הזו יצרה במהרה תחושה של ויכוח ולא ריאיון בין הנשיא למנחה, בין היתר גם בגלל העובדה שטראמפ עומת עם העובדות עליהן דיבר בעצמו. הנשיא נכנס למגננה ובעוד הוא נשאל פעמים רבות על עניין ה"עליונות הלבנה" למשל, אמר: "את כל הזמן עושה את זה, את מקשיבה? אני מגנה את עניין העליונות הלבנה. מה השאלה הבאה שלך?".

טראמפ וביידן מתראיינים במקביל (צילום: רויטרס_)
טראמפ וביידן מתראיינים במקביל|צילום: רויטרס_

לעומת הנשיא, ביידן דווקא היה מאופק וההבדל בין הראיונות היה ניכר לכל צופה. סגן הנשיא לשעבר דיבר בטונים מתונים יותר וכשנשאל שאלה על ידי מצביע או המראיין בעצמו, חיכה בסבלנות עד לסופה ולאחר מכן ענה ארוכות, אולם לעיתים בתשובות שלו לא היה הרבה תוכן.

אחד הרגעים שסיפקו את ההצגה של הערב היה כאשר הנשיא טראמפ הודה שהוא "לא זוכר מתי עשה בדיקת קורונה" ביום של העימות פנים-אל-פנים עם ביידן, זאת למרות שהוא נדרש לכך על ידי המועצה לעימותים נשיאותיים יומיים קודם לכן – ויצא חיובי לנגיף. טראמפ סרב להגיד מתי הייתה התשובה השלילית האחרונה שלו לפני העימות שהיה ולא הביע חרטה או צער על האירוע בגן הורדים במהלכו ככל הנראה הוא הודבק על ידי אחת העוזרות שלו.

על אף שלא נכחו באותו המקום, המועמדים עדיין נטו לבקר זה את התנהלותו של זה. אחד הצופים של ABC שאל את ביידן מה הוא חושב על המדיניות של טראמפ בנוגע להתנהלותו עם נגיף הקורונה, אז ענה סגן הנשיא לשעבר: "הוא פספס הזדמנויות עצומות והמשיך להגיד דברים שהם פשוט לא נכונים. טראמפ כל הזמן דאג, בהשקפתי, לשוק המניות".

אחרי שהתחמק מלדבר על הנושא מספר שבועות, ביידן נשאל על המינויים בבית המשפט העליון זאת לאחר שזוהה עם עמדה שמטרתה להביא למינויים של שופטים "ידידותיים יותר" במטרה שישפיעו על חקיקה "ידידותית יותר". ביידן הסביר שהוא לא מצהיר על עמדתו בפומבי עד שיתבהר מה קורה עם מינויה של איימי בארט, מי שאמורה לכאורה להחליף את שופטת בית המשפט העליון רות גינזבורג.