סקר חדש ורחב שפרסמה היום (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס מציב את המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביתרון הגדול ביותר שלו בחודש האחרון – 10 אחוזים מעל הנשיא טראמפ. מדובר בסקר הגדול הראשון לאחר הידבקותו של טראמפ בקורונה. רוב האמריקנים מודים: טראמפ יכול היה להימנע מלהידבק בקורונה, אם היה לוקח את הנגיף יותר ברצינות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מבין האזרחים הבוגרים שצפויים לצאת ולהצביע ב-3 בנובמבר, 51% הודיעו כי הם מתכוונים להצביע למועמד הדמוקרטי ביידן. 41% בלבד הודיעו כי הם מתכוונים להצביע טראמפ. 4% מתכוונים להצביע למועמד שלישי וכן 4% נוספים עוד לא הכריעו למי יצביעו. היתרון לביידן גבוה יותר מהסקרים שנערכו במהלך השבועות האחרונים. עם זאת, סקרים אחרים מצביעים על כמעט שוויון בין טראמפ לביידן במדינות המפתח שעשויות להכריע את הבחירות.

הסקר גם מצביע על יחס ביקורתי כלפי אופן הטיפול של טראמפ במשבר הקורונה בארצות הברית. לפי הסקר, 65% מהאמריקנים הסכימו עם האמירה שטראמפ "יכול היה להימנע מלהידבק בקורונה, אם היה מתייחס לנגיף ברצינות רבה יותר". מדובר ב-9 מתוך 10 דמוקרטים ו-5 מכל 10 רפובליקנים שהסכימו עם האמירה.

רק 34% מהציבור האמריקני חושב שטראמפ מספר את האמת לציבור על נגיף הקורונה, לעומת 55% שבטוחים שהוא משקר. עם זאת, על פי כל הסקרים רוב הציבור האמריקני מוטרד מאוד ממצב הקורונה בארצות הברית וחושש מהמחלה. 57% מהאמריקנים לא מרוצים מתפקודו של טראמפ במשבר הקורונה, עלייה של 3% מהסקרים שנערכו בשבוע שעבר.

לפי הסקר, בציבור בארצות הברית ישנה הסכמה כי יש להכפיף את המרוץ לנשיאות ארצות הברית לנהלי הקורונה. 67% מהאמריקנים חושבים שיש לעצור את כל העצרות ההמוניות. 59% אף חושבים שיש לדחות את העימותים בין המועמדים לנשיאות עד להבראתו של טראמפ.