שוחררו כל הישראלים שהיו בני ערובה בקאריבים. חברת אשטרום, הודיעה בסוף השבוע כי כל העובדים שהוחזקו בידי פועלים סיניים שתבעו את שכרם - שוחררו חופשיים לדרכם. סוף טוב לפרשה הזו.
במהלך כל סוף השבוע נעשו מאמצים להביא לשחרורם של הישראלים שהוחזקו באיים הקריביים, על ידי פועלים סינים שחששו שלא יקבלו את שכרם מחברת אשתרום הישראלית. תשעה מהישראלים הועברו הערב למרינה באי, והם ממתינים לסירה שתפנה אותם מהמקום. לגבי שישה ישראלים נוספים עדיין מתנהל משא ומתן בין המשטרה המקומית לבין העובדים הסינים ומעסיקיהם הישראלים.
החברה הודיעה כי למרות שמדובר בסכסוך בין קבלן משנה לעובדיו, החברה מוכנה לשלם ישירות את המשכורות לעובדים הסינים, וכי לא נשקפת סכנה לחייהם של הישראלים.
שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקאנית, עמוס רדיאן אמר הלילה כי חלק מהישראלים באי כבר שוחררו. אחד הישראלים המוחזקים טוען כי מצבם של הישראלים הנצורים כלל לא השתנה ועדיין נשקפת סכנה לחייהם.
כ-9 ישראלים נמצאים במרינה בנוסף לשבעה עובדים זרים הודים ורומנים והם חופשיים ויכולים לצאת מהאי ברגע שתגיע למקום סירה", אמר השגריר רדיאן. "במתחם שבבניין נותרו שישה ישראלים שמוחזקים על ידי הסינים".
לעומת זאת, מוטי בכר, אחד הישראלים המוחזקים במקום טוען כי כל 15 המוחזקים עדיין נמצאים בסכנת חיים. "המצב לא השתנה. לא שוחררנו. עדיין נשקפת סכנה לחיינו. נכון שיש 9 אנשים במרינה. אבל הם לא משוחררים".
גורמים רשמיים במשרד החוץ מסרו כי: "כוחות ביטחון פרוסים באי. שישה ישראלים עדיין נמצאים תחת מצור של הסינים. 9 אחרים הועברו לאזור המרינה באי. משרד החוץ נמצא בקשר מתמיד עם השלטונות.
"מדובר בספין של משרד החוץ או של החברה, אבל הישראלים בקריביים לא שוחררו. הם עדיין תחת מצור של מאות סינים זועמים", כך אמרה בכעס, סיגל, חברתו של בכר שמוחזק על ידי הסינים. "התקשרתי למשרד החוץ לפני שלושה ימים ואף אחד לא הקשיב לי עד שלא פניתי לתקשורת. בסך הכל רציתי שישלחו לשם כוח שיגן עליהם מוטי כועס מאוד. מדווחים בתקשורת על כך שהם שוחררו אבל הם לא שוחררו. עוד פעם נוטשים שבויים. זה כבר הפך לשגרה לחטוף ישראלים".
15 ישראלים הוחזקו כבני ערובה באיים הקריביים, על-ידי 300 סינים החוששים שלא יקבלו את שכרם, מחברת התשתיות הישראלית אשטרום. המשבר החל לפני שלושה ימים לאחר שהבנק באי קייקוֹס קרס, ואינו מאפשר העברת משכורות לעובדים.
הפועלים הסינים סגרו את נמלי התעופה והים ואינם מאפשרים לישראלים לצאת עד שייפתר המשבר. משרד החוץ ואנשי חברת אשטרום מחפשים כעת דרך חלופית להעביר את המשכורות לסינים.