84 שנים לליל הבדולח: ביום הזיכרון לליל הבדולח מתקיימות בערים רבות צעדות זיכרון כדי להבטיח שלא ישכחו זוועות העבר. גם בעיר מיינץ שבגרמניה נערכות צעדות וטקסים דומים, אך השנה קרה בעיר מקרה שאיש לא ציפה לו. משום מה, רשת המזון המהיר קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) החליטה להשתמש ביום הזיכרון לאירועי ליל הבדולח כקמפיין פרסומי באפליקציה שלה.

"יום הזיכרון לליל הפוגרום של הרייך - פנקו את עצמכם בגבינה עדינה יותר עם העוף הפריך. עכשיו ב-KFCheese!", כך לפי הודעת הפרסומת שהופיעה על צג הטלפון הנייד של אוהדי מסעדת המזון המהיר. קורא בשם סאש אמר שבקושי האמין למראה עיניו והגיב כי "באופן אישי, אני מוצא את זה לחלוטין לא הולם ויותר מביזיון".

אולם, פחות משעה לאחר מכן, הודעת הפרסום בוטלה והוחלפה בהתנצלות מהחברה. "סליחה, קרתה לנו טעות", נכתב בהודעת ההתנצלות. "עקב טעות במערכת שלנו, שלחנו הודעה שגויה ולא מתאימה דרך האפליקציה שלנו. אנו מצטערים מאוד על כך, אנו נבדוק מיד את התהליכים הפנימיים שלנו על מנת שזה לא יקרה שוב. אנא סליחה על השגיאה הזו. צוות KFC".

 

 

לעומת הביזיון במיינץ, חזינו במחווה נוגעת ללב מצד שגריר גרמניה בישראל סטפן זייברט שציין את ליל הבדולח בצורה הראויה. השגריר הגיע היום לעמותת "לחיות בכבוד" המחלקת מידי יום 1,500 מנות מבושלות לניצולי שואה, שוחח עם שורדות ושורדי שואה והדליק נר זיכרון לזכר הנרצחים בליל הבדולח.