
היצרנית הקוריאנית KGM (סאנגיונג לשעבר) חשפה בתחילת השנה את הטנדר החשמלי - מוסו EV. לעומת המוסו המוכר, זה החשמלי מבוסס כל הטורס EVX החשמלי, כך שהחזית דומה וגם תא הנוסעים. כעת החלה טלקאר, היבואנית המקומית, בשיווקו בישראל עם שתי יחידות הנעה וברמת גימור אחת מאובזרת. איך הוא בהשוואה למתחרים השונים?
ממדים ומשקלים
בהשוואה לטויוטה היילקס הוותיק, המוסו EV קצר ב-16 ס"מ (5.16 מטר), רחב ב-6.5 ס"מ (1.92 מטר), נמוך ב-11.5 ס"מ (1.75 מטר), אך בסיס הגלגלים ארוך ב-6.5 ס"מ (3.15 מטר).
נמשיך בהשוואה להיילקס, וזה המקום לציין כי לעומת היפני, המוסו החשמלי אינו מבוסס שלדת סולם והנתונים בהתאם. מרווח הגחון נמוך ב-12.6 ס"מ (18.4 ס"מ), זווית הגישה חדה ב-8.8 מעלות (20.2) וזווית הנטישה חדה ב-2.7 מעלות (24.3).
כושר ההעמסה נמוך ב-220 ק"ג (830 ק"ג) או נמוך ב-300 ק"ג בגרסת ההנעה הכפולה (730 ק"ג). כושר הגרירה נמוך ב-1,200-1,700 ק"ג (1,800 ק"ג).
יחידות הנעה
ה-KGM מוסו EV יוצע בשתי גרסאות. האחת, בעלת מנוע יחיד והנעה קדמית בהספק של 207 כ"ס , נתון מומנט של 34.6 קג"מ וזמן האצה ל-100 קמ"ש של 9.2 שניות. במחיר של 240 אלף שקל, זול ב-36 אלף שקל מהיילקס 2X4. הסוללה מסוג LFP ובקיבולת 80.6 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של קצת פחות מ-420 ק"מ.
ליחידת ההנעה השנייה יש כבר הנעה כפולה מצמד מנועים בעלי הספק משולב של 414 כ"ס, מומנט מושלב של 69.2 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, כשגם המהירות המרבית גבוהה ב-15 קמ"ש (177 קמ"ש). גרסה זו יקרה ב-20 אלף שקל. הסוללה זהה ובהתאם טווח הנסיעה קצר יותר ועומד על 379 ק"מ.
למוסו החשמלי יכולת טעינה מהירה בהספק של 300 קילוואט, כך שמ-20% ל-80% תמתינו 31 דקות. כמו כן, לרכב טכנולוגית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. בנוסף לדגם אחריות למשך 7 שנים או 150 אלף ק"מ, ועל הסוללה 10 שנים או מיליון ק"מ (המוקדם מביניהם).
בהשוואה לפוטון e טונלנד (הנעה אחורית), הסוללה של הסיני גדולה בכ-8 קוט"ש, וטווח הנסיעה גבוה ב-30 ק"מ. לצד זאת, טונלנד החשמלי חלש ב-30 כ"ס וקג"מ אחד, ומאידך כושר ההעמסה עדיף בכ-70 ק"ג.
אבזור ובטיחות
המוסו EV יגיע ברמת הגימור "פרימיום" המאובזרת, הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל "12 כ"א, קישוריות לנייד, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, ריפוד עור סינטטי בגוון חום או אפור/קרם, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, עם חימום ואוורור, הגה מחומם, חימום למושבים האחוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, חיישני גשם ואורות, חלון שמש וחישוקי "17.
מערך הבטיחות מקיף וכולל 8 כריות אוויר (כרית אוויר בין הנהג לנוסע וכרית לברכי הנהג), מערכות כגון התרעה ובלימת בזיהוי תנועה חוצה בצומת, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, ניטור נהג, אור גבוה אוטומטי וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית.
