קאדילק ליריק, SUV חשמלי גדול שהיווה את יריית הפתיחה לעידן החשמלי בקאדילק, הוצג לפני כ-4 שנים וחצי, אי-שם באוגוסט 2020. מאז המותג הרחיב את הפורטפוליו החשמלי שלו עם מכונית הסאלון המרשימה – "סלסטיק", SUV נוסף בשם "ויסטיק", וגם ה"אופטיק" שקטן ממנו ואפילו גרסה חשמלית (IQ) לאסקלייד העצום. לצד זאת, המותג ידוע גם בגרסאות ה-V הספורטיביות, שהוצעו ב-CT4 וב-CT5, אך לא באף רכב חשמלי.
הליריק, עליה נהגנו לראשונה לפני מספר חודשים, עושה זאת שוב והפעם היא גם החשמלית הספורטיבית הראשונה של המותג. אגב, הליריק הרגילה צפויה להגיע סוף סוף לישראל בשבועות הקרובים; וה-V, בשלב זה טרם ידוע עתידה המקומי.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
לליריק V צמד מנועים חשמליים שמגיעים לכדי הספק משולב של 615 כ"ס (מומנט של 89.7 קג"מ). לעומת גרסת ההנעה הכפולה של הליריק הרגילה, מדובר בתוספת של 100 כ"ס. ההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) אורכת 3.3 שניות, מה שהופך אותה גם לקאדילק (הסדרתית) המהירה ביותר.
הסוללה זהה לשאר הגרסאות והיא בקיבולת של 102 קוט"ש המאפשרת כאן טווח נסיעה של קצת פחות מ-459 ק"מ. זאת לעומת 488-513 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ואף כ-525 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית.
בקאדילק לא שכחו כמובן שמדובר במכונית יוקרתית ובהתאם היא מאובזרת בכל טוב, כמו למשל מערכת שמע של AKG עם 23 רמקולים, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת ה"סופר קרוז" (עם מנוי למשך 3 שנים) המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית (ללא ידיים).