צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
החשמלית הראשונה של המותג, היא גם ה-V החשמלית הראשונה (צילום: ספורט 5)
החשמלית הראשונה של המותג, היא גם ה-V החשמלית הראשונה|צילום: ספורט 5

קאדילק ליריק, SUV חשמלי גדול שהיווה את יריית הפתיחה לעידן החשמלי בקאדילק, הוצג לפני כ-4 שנים וחצי, אי-שם באוגוסט 2020. מאז המותג הרחיב את הפורטפוליו החשמלי שלו עם מכונית הסאלון המרשימה – "סלסטיק", SUV נוסף בשם "ויסטיק", וגם ה"אופטיק" שקטן ממנו ואפילו גרסה חשמלית (IQ) לאסקלייד העצום. לצד זאת, המותג ידוע גם בגרסאות ה-V הספורטיביות, שהוצעו ב-CT4 וב-CT5, אך לא באף רכב חשמלי.


הליריק, עליה נהגנו לראשונה לפני מספר חודשים, עושה זאת שוב והפעם היא גם החשמלית הספורטיבית הראשונה של המותג. אגב, הליריק הרגילה צפויה להגיע סוף סוף לישראל בשבועות הקרובים; וה-V, בשלב זה טרם ידוע עתידה המקומי.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עם 3.3 שניות ל-60 מייל/שעה, היא גם הקאדילק (הסדרתית) המהירה בהיסטו (צילום: ספורט 5)
עם 3.3 שניות ל-60 מייל/שעה, היא גם הקאדילק (הסדרתית) המהירה בהיסטוריה|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה וביצועים
לליריק V צמד מנועים חשמליים שמגיעים לכדי הספק משולב של 615 כ"ס (מומנט של 89.7 קג"מ). לעומת גרסת ההנעה הכפולה של הליריק הרגילה, מדובר בתוספת של 100 כ"ס. ההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) אורכת 3.3 שניות, מה שהופך אותה גם לקאדילק (הסדרתית) המהירה ביותר.

הסוללה זהה לשאר הגרסאות והיא בקיבולת של 102 קוט"ש המאפשרת כאן טווח נסיעה של קצת פחות מ-459 ק"מ. זאת לעומת 488-513 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ואף כ-525 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית.
תא נוסעים מרשים לא פחות עם מסך “33 ומגוון התאמות אישיות. כן, גם לצ (צילום: ספורט 5)
תא נוסעים מרשים לא פחות עם מסך “33 ומגוון התאמות אישיות. כן, גם לצליל הספורטיבי מהרמקולים|צילום: ספורט 5
כדי לתת לליריק את תכונות ה-V דאגו בקאדילק לשדרג את המתלה האחורי הרב-חיבורי, המרכב הונמך והבולמים אדפטיביים, ההגה זכה לכיול מהיר יותר (ועליו נמצא כפתור V לגישה מהירה להגדרות הספורטיביות של הרכב) וחישוקי "22 עם צמיגי 275/40 מסתירים מערכת בלימה של "ברמבו".
מבפנים מסך "33 דרכו גם תוכלו להגשת להגדרות השונות כמו גם בחירה בצלילים שונים שיסייעו לכם להיכנס לאווירה הספורטיבית. ישנם גם כמה מצבי נהיגה שונים, כמו מצב Max Velocity שמשחרר את מלוא כוחה, כמו גם במצב "בקרת השיגור". בנוסף ישנו מצב "תחרותי" ולו ניהול שונה לבקרת האחיזה שנועד לדברי קאדילק לשפר את הזריזות.

בקאדילק לא שכחו כמובן שמדובר במכונית יוקרתית ובהתאם היא מאובזרת בכל טוב, כמו למשל מערכת שמע של AKG עם 23 רמקולים, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת ה"סופר קרוז" (עם מנוי למשך 3 שנים) המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית (ללא ידיים).