sportFive1505846 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
הגבהה של 6.3 אינץ` וסרנים פורטליים מפיתוח עצמי (צילום: ספורט 5)
הגבהה של 6.3 אינץ` וסרנים פורטליים מפיתוח עצמי|צילום: ספורט 5

אאודי Q6 אי-טרון, ה-SUV החשמלי, זה שמבוסס על פלטפורמה חדשה (PPE) וחולק מכלולים עם פורשה מקאן EV, זכה לדגם קונספט קשוח במיוחד. מה-Q6 אי-טרון כבר הספקנו להתרשם בהשקה האירופאית, ומאז הוא גם הגיע לישראל, אבל המהפך הקשוח שאנשי אאודי העבירו את ה-Q6 ספורטבק אי-טרון שווה התייחסות, שכן בעידן הנוכחי טרם קמו ניסיונות להתחרות ב-G קלאס של מרצדס (טוב נו, יש כמה סיניות שפוזלות לשם), ואולי, רק אולי, אאודי יעשו מהלך שכזה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אאודי רומזת שהוא יגיע לייצור בהתאם לדרישת הלקוחות (צילום: ספורט 5)
אאודי רומזת שהוא יגיע לייצור בהתאם לדרישת הלקוחות|צילום: ספורט 5
קונספט השטח מצויד בשני מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 517 כ"ס, בדומה לגרסת ה-SQ6, אך כאן אאודי שדרגו את הסרנים לסרנים פורטליים (בהם הצירייה גבוהה ממרכז הגלגל, מה שתורם גם לשיפור מרווח הגחון) מפיתוח עצמי ובכך הגדילו את המומנט בגלגל ב-50%, מה שהוריד את המהירות המרבית ל-175 קמ"ש, אך תרם לשיפור הנהיגה בשטח כשהיצרנית גם הגביהה את ה-Q6 ב-16 ס"מ ("6.3), והרחיבה את הסרנים ב-25 ס"מ ("9.8), וכעת ה-Q6 המשודרג מסוגל לטפס מכשולים של עד 100 אחוז, או במילים אחרות – 45 מעלות.
פרט לכך, אאודי לא מסרו נתונים טכניים נוספים, אך את הסיסמה המוכרת של "קדמה באמצעות טכנולוגיה" אתם בוודאי מכירים, ובאאודי מכנים את החוויה החדשה בקונספט שטח Q6 בשם "הרפתקה באמצעות טכנולוגיה", ואם חשבתם שמדובר רק בדגם לתצוגה, נעדכן כי אאודי מוסרים שהדגם עבר נסיעת מבחן בשטח, ומנכ"ל אאודי, גרנו דלנר, מסר שקונספט השטח הזה מביא פרשנות חדשה ל"קוואטרו" ושהם מצפים לראות את תגובת הלקוחות. נראה אם כך שהוא אכן רומז לכוונות ייצור, בהתאם לדרישה כמובן.