sportFive1505491 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
הונגצ`י ישראל מתרחבים עם סדאן ו-SUV גדולים ובהמשך ג`יפון קומפקטי ו (צילום: ספורט 5)
הונגצ`י ישראל מתרחבים עם סדאן ו-SUV גדולים ובהמשך ג`יפון קומפקטי וגם אחד קטן|צילום: ספורט 5

מאז שנחת כאן באפריל 2022, באמצעות היבואנית "סמלת", מותג הונגצ`י היוקרתי-סיני שיווק דגם אחד בלבד, ה-EHS9 רכב פנאי גדול וחשמלי, וסך של 220 יחידות (נכון לסוף 2024), כאשר מדובר ברכב בסכום של 400-500 אלף שקל. כעת, היבואנית המקומית מעוניינת להגדיל את סך המכירות עם ג`יפון שיתחרה בקטגורית ה-D-SUV הצומחת וכן מכונית סדאן חשמלית, ראשונה למותג, במחירים תחרותיים ואילו בעתיד צפוי להגיע גם ג`יפון קומפקטי (EHS5) וג`יפון קטן.



הדגמים החדשים יוצעו עם אחריות של 5 שנים או 150 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 160 אלף ק"מ, כמו כן מרווח הטיפולים עומד על שנה או 20 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם). לשני הדגמים מערך בטיחות מקיף (אך ללא התרעת שכחת ילדים) וציון 7 של משרד התחבורה, אך הם טרם נבחנו במבחן הריסוק האירופאי.

הונגצ`י EHS7
מדובר ברכב פנאי חשמלי שיצטרף לסגמנט ה-SUV הגדולים, כך שהוא גדול מטסלה מודל Y ויותר קרוב במידותיו לאקספנג G9. אורכו עומד על 4.92 מ`, רוחבו 1.95 מ`, גובהו 1.68 מ` ובסיס הגלגלים עומד על 3 מ`. נפח תא המטען עומד על 456 ליטר ועוד 62 ליטר בתא המטען הקדמי.

ה-EHS7 יציע שני סוגי הנעה ושני מארזי סוללות, האחד בקיבולת של 85 קוט"ש והשני בקיבולת של 111 קוט"ש. טעינה מהירה מ-10% ל-80% אורכת 20 דקות (25 דקות לסוללה הגדולה) בזכות אפשרות טעינה בהספק של עד 250 קילוואט. טעינה ביתית (0%-100%) אורכת 8 שעות או 10 שעות, בהתאמה בין הסוללות.

לגרסת ההנעה האחורית הספק של 340 כ"ס ויכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות או 6.3 שניות עם הסוללה הגדולה. טווח הנסיעה עומד על 475 ק"מ או 600 ק"מ, בהתאמה. בגרסת ההנעה הכפולה, שתוצע עם הסוללה הגדולה, מתווסף מנוע קדמי (275 כ"ס) להספק משולב של 610 כ"ס ובהתאם ההאצה ל-100 קמ"ש מהירה יותר ועומדת על 3.9 שניות, וטווח הנסיעה מתקצר ל-540 ק"מ.
ה-EHS7 יוצע ב-3 רמות גימור. רשימת האבזור בגרסת הכניסה Core ארוכה מאוד וכוללת פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "6 ומסך מולטימדיה "15.5 כולל עדכוני OTA (אך קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי חסרות וצפויות להגיע בעדכון התכונה ברבעון הנוכחי), מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ובעלי מערכת עיסוי, הגה מחומם, מושבים מחוממים מאחור, מערכת שמע עם 12 רמקולים, שמשות קדמיות אקוסטיות, תא מטען חשמלי, גג פנורמי, אפליקציה לשליטה ברכב, חישוקי "21 ועוד. ברמת הגימור Long Range יש גם כניסה ללא מפתח מהדלתות האחוריות, מערכת כניסה קלה למושב, הגה מתכוונן חשמלית, מערכת שמע עם 19 רמקולים וסאב וופר, מבשם אלקטרוני, מוטות מייצבים אקטיביים וקליפרים אדומים של "ברמבו". בגרסת ה-Performance נמצא גם דיפוני דלתות וקונסולה מרכזית דמויי עץ וריפוד משולב זמש.

הונגצ`י EHS7 – מחירון:
הונגצ`י EHS7, הנעה אחורית ברמת גימור Core (475 ק"מ) יעלה 229,900 שקל
הונגצ`י EHS7, הנעה אחורית ברמת גימור Long Range (600 ק"מ) יעלה 259,900 שקל
הונגצ`י EHS7, הנעה כפולה ברמת גימור Performance (540 ק"מ) יעלה 289,900 שקל
הונגצ`י EH7
מכונית הסדאן החדשה מתברגת מבחינת ממדים בין קטגוריית המנהלים לסאלון, עם אורך של 4.98 מ`, רוחבה עומד על 1.91 מ`, גובהה 1.49 מ` ובסיס הגלגלים עומד על 3 מ`. נפח תא המטען עומד על 400 ליטר ועוד 48 ליטר בתא המטען הקדמי.

ל-EH7 יחידות הנעה וסוללות זהות ל-EHS7 וכן גם זמני הטעינה. בגרסת ההנעה האחורית ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות וטווח הנסיעה עומד על 510 ק"מ, בגרסת הטווח המוגדל ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות והטווח עומד על 655 ק"מ ובגרסת הביצועים עם 3.5 שניות ל-100 קמ"ש הטווח עומד על 640 ק"מ.
ה-EH7 תשווק גם כן ב-3 רמות גימור עשירות באבזור – רמת הכניסה Core בעלת אבזור דומה ל-SUV כאשר מערכת השמע מונה 10 רמקולים והחישוקים במידה של "19. ב-Long Range תזכו לתוספת 2 רמקולים וסאב וופר וב-Performance ישנה תצוגה עילית וריפוד משולב זמש.

הונגצ`י EH7 – מחירון:
הונגצ`י EH7, הנעה אחורית ברמת גימור Core (510 ק"מ) תעלה 199,900 שקל
הונגצ`י EH7, הנעה אחורית ברמת גימור Long Range (655 ק"מ) יעלה 229,900 שקל
הונגצ`י EH7, הנעה כפולה ברמת גימור Performance (640 ק"מ) יעלה 269,900 שקל